Ga naar inhoud

Foto

avi op dvd?

14 replies to this topic

#1 willempie1

willempie1

Snoersleper

• Members
  • 4 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 14:57

Kun je meerdere AVI bestanden op een DVD zetten?
zoja, hoe?

m.vr.gr. Willem

#2 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 15:23

Uiteraard kan dat. Op een DVD kan 4.5GB, de gemiddelde AVI is 700. Dus kan je dat makkelijk met bv nero doen. Dan heb je natuurlijk wel een DVD-speler nodig die AVI (dus Divx en Xvid) kan afspelen.

Kan je DVD speler dat niet, dan moet je de AVI's omzetten. Daarvoor zijn verschillende programma's op het net te vinden. De beste zijn natuurlijk wel niet gratis.

Kijk in de WIPv2.0 sectie en voorkom dubbel werk

#3 willempie1

willempie1

Snoersleper

• Members
  • 4 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 16:57

QUOTE (Tufkap @ Aug 18 2007, 16:23) <{POST_SNAPBACK}>
Uiteraard kan dat. Op een DVD kan 4.5GB, de gemiddelde AVI is 700. Dus kan je dat makkelijk met bv nero doen. Dan heb je natuurlijk wel een DVD-speler nodig die AVI (dus Divx en Xvid) kan afspelen.

Kan je DVD speler dat niet, dan moet je de AVI's omzetten. Daarvoor zijn verschillende programma's op het net te vinden. De beste zijn natuurlijk wel niet gratis.

Dank u vriendelijk

#4 hiramana

hiramana

Cameraman

• Members
  • 68 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 17:33

QUOTE (willempie1 @ Aug 18 2007, 17:57) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Tufkap @ Aug 18 2007, 16:23) <{POST_SNAPBACK}>

Dank u vriendelijk

moet je met nero dan een data schijf maken want ik kan geen andere manier een avi op dvd zetten met nero:S

#5 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 17:46

Uiteraard moet je een data schijf maken. Een video DVD is namelijk totaal anders ingedeeld.

#6 donnie1992

donnie1992

Acteur

• Members
  • 472 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 18:23

Ik zou gewoon Convertxtodvd gebruiken om 2 avi's op 1 dvd te zetten thumb_yello.gif

Bezig met vertalen: Speedracer [100% af]

Bezig met vertalen: Big stan [100% af]

Bezig met vertalen: Hellboy 2 [0% af]

#7 edwindhoos

edwindhoos

Acteur

• Members
  • 402 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 18:49

Waarom twee avi's op 1 dvd zetten? Als er zes oppassen, onlogisch en slecht voor de milijeu

#8 Serial

Serial

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 18:51

Als je een divx player heb op je dvd speler is het allemaal wat makelijker

Gewoon de films als data branden
je kan ook de ondertiteling er los bij zetten

bv

movie1.avi
movie2.avi
subsmovie1.srt
subsmovie2.srt

brand dit als data

als je de dvd afspeelt in je dvd(divx) player

klik je eerst de subsmovie1.srt (dan staat er zoiets als ondertiteling geselecteerd)
klik dan movie1.avi en hij speelt de film af met ondertiteling

dit scheelt alemaal een hoop tijd met branden smile.gif

en je kan +- zo'n 5 a 6 films branden op 1 dvd

#9 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 19:20

je zet het wel beter alsvolgt:

movie1.avi
movie1.srt
movie2.avi
movie2.srt

Hou er wel rekening mee dat de ondertitels bij sommige divx spelers een lelijk tot soms zelfs rampzalig lettertype hebben. Als je ze omzet (met bv convertxtodvd) naar DVD kan je zelf het lettertype daarvoor kiezen. Maar elke keer je een bestand omzet gaat er wel een beetje kwaliteit verloren.

#10 edwindhoos

edwindhoos

Acteur

• Members
  • 402 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 19:39

Klopt wat Tufkap zegt, ik had een provision (Blokker) die gaf slechte letters.
Daar in tegen heb ik een philips die geeft behoorlijk mooie letters met een zwarte balk erachter.
En anders inbakken he??? Met AutoGk heeft tufkap een mooie tut hier voor staan 4x klikken en daar gaat ie.
En ook nog eens geen fouten net zoals in virtual dub waar je schijf vol loopt of dat je een avi van 400MB krijgt.
Nee netjes 700 MB in een keer.

#11 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 18 augustus 2007 - 22:39

Hehe, ik was mijn handleiding (was het jouw tip niet trouwens) vergeten. Op die manier heb je mogelijks nog een voordeel, als je de richtgrootte instelt op 660 kan je 7 bestanden op een schijf van 4.7GB zetten. Als je 6 films omzet kan er geen 7de bij en zit je met 500MB loze ruimte.

#12 phantom

phantom

Decorbouwer

• Members
  • 34 Posts:

Gepost 16 oktober 2007 - 15:00

je moet je avi file en srt file in 1 map zetten.

bv

naam van map:(mag je kiezen)

dan

movie.avi
movie.srt

ok?

#13 Køen

Køen

Snoersleper

• Members
  • 13 Posts:

Gepost 25 december 2008 - 23:43

Ik had hetzelfde probleem. Nu heb ik ze met Nero gebrand en het werkt prima, ookal heb ik nu geen menu's.
Het probleem is alleen dat ik nu geen ondertiteling zie op de tv terwijl die er wel bij zit en ik ze wel zie op de computer.

Iemand een oplossing ?

#14 caspar

caspar

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 30 december 2008 - 20:53

QUOTE (Køen @ Dec 25 2008, 23:43) <{POST_SNAPBACK}>
Ik had hetzelfde probleem. Nu heb ik ze met Nero gebrand en het werkt prima, ookal heb ik nu geen menu's.
Het probleem is alleen dat ik nu geen ondertiteling zie op de tv terwijl die er wel bij zit en ik ze wel zie op de computer.

Iemand een oplossing ?

Ik heb een Panasonic DVD-Recorder en kan de ondertitels op tv inschakelen met het knopje Display, tenminste als de ondertitels niet te laag geplaatst zijn. Heb jij ook niet zoiets?

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers