Ga naar inhoud

Foto

Subtitle en Video File samensmelten

19 replies to this topic

#1 lazaman

lazaman

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 27 augustus 2007 - 18:09

Weet iemand hoe ik Subtitle en Video File kan samensmelten?
maar niet via invoeg bestand in Divx
ik zoek een programma dat de ondertitel op de film "plakt"
zodat ik met alle players een film met subtitle kan bekijken.
ik heb hier al uren naar gezocht maar vond niks deftig.

#2 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 27 augustus 2007 - 19:49

Handleidingensectie, subs permanent vastzetten. Een fantastische handleiding, die goed geschreven is, al zeg ik het zelf

Oh ja, welkom

Kijk in de WIPv2.0 sectie en voorkom dubbel werk

#3 lazaman

lazaman

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 28 augustus 2007 - 22:36

wauw bedankt , eindelijk heb ik een prog daarvoor
het duur wel 2 uur 30 min tot de file samengevoegd is maar toch beter dan nix
bedankt

QUOTE (Tufkap @ Aug 27 2007, 19:49) <{POST_SNAPBACK}>
Handleidingensectie, subs permanent vastzetten. Een fantastische handleiding, die goed geschreven is, al zeg ik het zelf

Oh ja, welkom

#4 CCarL

CCarL

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 15 september 2007 - 20:49

thanks voor de handleiding

#5 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 15 september 2007 - 22:24

Tsja, de snelheid van de omzetting is afhankelijk van PC tot PC. Op mijn E6600 gaat het aan +/- 75% van de lengte van de film. Op de AMD64 3000+ duurt het +/- 110%.

Maar de handleiding is met veel plezier gemaakt.

#6 groovestyler

groovestyler

Op-Auditie

• Members
  • 90 Posts:

Gepost 27 november 2007 - 21:53

en hoe zit het met de kwaliteit van de film als die klaar is want dat is wel top prioriteit is die beter dan convert x to dvd ?

#7 Edi1994

Edi1994

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 12:02

Heey

Ik heb t programma gedownload. Het werkte gewoon goed. Totdat hij tijdens het 'converten' inees afsloeg met een bericht dat de subtitles niet goed zijn. Ik heb ze zelf gemaakt (dat zou opzich niet uit moeten maken) met een programma en ze zien er net zo uit als 'al-gemaakte' subtitles. Wat kan het probleem zijn? Het bestandje is gewoon .TXT .
Iemand een idee?
Bedankt!

Edi

#8 scorpio7

scorpio7

Film Producent

• Banned
  • 4499 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 13:23

Ik werk altijd met convertxtodvd , en heb hier nog nooit problemen mee ondervonden.
Een film + subs conerteren naar dvd van +/- 90 minuten duurt bij mij ongeveer 45 minuten
in de hoogste kwaliteit ( hangt natuurlijk van pc tot pc af )
Groote en stijl van de subs kunnen aangepast worden , menu kan toegevoegd worden , meerdere avi bestanden
kunnen samengevoegd worden ( achter elkaar afspelen ) TV formaat , groote van de hoofdstukken enz....

"Het leven is een droom en wij zijn allen slaapwandelaars."

ondertitel-1255796290-U27351.png

#9 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 14:10

De topicstarter vroeg hoe je de ondertitel vast kan zetten in een filmbestand. Dus niet om het om te zetten naar een DVD, daarvoor is AutoGK de oplossing.

Wel is het zo dat convertXtoDVD beter met zaken zoals hyperthreading en multiple cores overweg kan dan AutoGK, daarbij komt nog dat AutoGK het bestand in 2 passes omzet.

#10 Edi1994

Edi1994

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 17:16

QUOTE (Tufkap @ Jan 23 2008, 14:10) <{POST_SNAPBACK}>
De topicstarter vroeg hoe je de ondertitel vast kan zetten in een filmbestand. Dus niet om het om te zetten naar een DVD, daarvoor is AutoGK de oplossing.

Wel is het zo dat convertXtoDVD beter met zaken zoals hyperthreading en multiple cores overweg kan dan AutoGK, daarbij komt nog dat AutoGK het bestand in 2 passes omzet.

Dat was niet echt mijn vraag.. Mijn vraag was hoe het kwam dat als ik eeen bestand van ongeveer 50MB met Subs wil samensmelten hij zegt dat de subs niet goed zijn.. De subs zijn echter gewoon .TXT . Dus wat is het probleem?
Bedankt

#11 greenjelli

greenjelli

Op-Auditie

• Members
  • 111 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 18:17

QUOTE (Edi1994 @ Jan 23 2008, 17:16) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Tufkap @ Jan 23 2008, 14:10) <{POST_SNAPBACK}>

Dat was niet echt mijn vraag.. Mijn vraag was hoe het kwam dat als ik eeen bestand van ongeveer 50MB met Subs wil samensmelten hij zegt dat de subs niet goed zijn.. De subs zijn echter gewoon .TXT . Dus wat is het probleem?
Bedankt

simpel, je zegt het zelf wat je probleem is: je sub is een .txt bestand. niet alle converters ondersteunen dat type bestand.
je zal je .txt bestand moeten veranderen naar een .srt bestand. dat is de meest gebruikte en ondersteunde bestand die alle converters gebruiken

hoop dat hiermee je vraag nu opgelost is?

geduld is een schone zaak :pliesie:
grtz greenjelli

#12 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 18:24

een srt bestand is ook een txt bestand. Je kan eens proberen de extentie te veranderen.

#13 luukmlgn

luukmlgn

Acteur

• Members
  • 343 Posts:

Gepost 07 februari 2008 - 10:30

Ik heb ook nog een klein vraagje over convertxtodvd. Heb weleens dat het achteraf blijk dat de ondertiteling niet helemaal zo is geworden zoals ik het wilde...
Heb dan gewoon de default-settings gebruikt bij de instellingen maar heb dan soms ineens (afhankelijk van het aantal letters) 3 of zelfs 4 regels onder elkaar!
Is daar misschien een standaard voor die beter is? (beeldformaat is 16/9 PAL)
BVD!
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key.

#14 scorpio7

scorpio7

Film Producent

• Banned
  • 4499 Posts:

Gepost 18 februari 2008 - 20:09

Dan moet je gewoon de maximum lengte van de regels aanpassen
staat standaard ingesteld op 60 ofzo
het hangt er natuurlijk vanaf welk lettertype en grootte je gebruikt ( deze regel zou bvb 68 tekens zijn )
bij een instelling van 60 gaat het programma er 2 regels van maken
Gewoon effe uitproberen , hangt ook een beetje van je scherm af , hoe groter het scherm hoe minder
de regels in elkaar gedrukt zullen worden

"Het leven is een droom en wij zijn allen slaapwandelaars."

ondertitel-1255796290-U27351.png

#15 uzi9mm

uzi9mm

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 05 maart 2008 - 02:08

Tijdens een expeditie door Afrika met het maken van docu's en het missen van goeie subtitle software was ik genoodzaakt ieder frame te voorzien van txt...
MONNIKENWERK!!!!!

Dit is precies de sofware en methode die ik zocht.. Tnx Tufkap!!!

Respect smile.gif

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers