Ga naar inhoud

Foto

Play MKV Codec Pack

12 replies to this topic

#1 FaceYourFear

FaceYourFear

Op-Auditie

• Members
  • 131 Posts:

Gepost 25 mei 2008 - 10:01

Dit is wat ik gebruik om bijna elke vorm van video te bekijken, onder andere MKV met ondertiteling zonder lag. Je hoeft niets anders te hebben dan dit. Nu gebruik ik een heleboel gedownloade videobestanden die op verschillende manieren zijn opgeslagen zoals: Mp4, avi en mkv. En alles wat ik daar voor nodig heb is CoreAVC x264, Divx Pro, Xvid and Combined Community Codec Pack. Veel plezier ermee!

Iedereen die een probleem heeft met het afspelen van wat voor soort video dan ook moet dit packetje hebben. Er zit ook een noob-proof guide in die je precies uitlegt hoe het moet, je oma kan de was doen. Na het installeren is er geen video meer die je niet kan installeren.

Download Torrent
Demonoid Pagina
Torrents Leren Gebruiken
Vraag me vooral NIET *kuch* *kuch* *ahum* *ahum* waar je films en series enz kan vinden want dat weet ik dus niet, dus pm me vooral niet over dat soort dingen. Vraag me ook voooooraaaaaaaaaal NIET om me msn zodat ik je daarmee kan helpen, alvast bedankt *kuch* *kuch* *ahum* *ahum*

#2 dunkelheit

dunkelheit

Hoofdrolspeler

• Members
  • 766 Posts:

Gepost 25 mei 2008 - 10:24

Ben absoluut geen fan van al die packs. De meeste zijn toch bloatware of zelf met spyware. VLC player kan alles afspelen zonder enige codec op je systeem. Waarom moeilijk als het ook simpel kan? ;]

About VLC media player

VLC media player is a highly portable multimedia player for various audio and video formats (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, ogg, ...) as well as DVDs, VCDs, and various streaming protocols.
It can also be used as a server to stream in unicast or multicast in IPv4 or IPv6 on a high-bandwidth network.
It doesn't need any external codec or program to work.

<!--sizeo:1--><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><!--/coloro--><!--fonto:Verdana--><!--/fonto-->OTC Basics:

* Minimaal 2 (twee) posts doen vooraleer te requesten.
-> Geen twee posts is GEEN requestprivileges.
-> Je even voorstellen en een bedankje zijn er al 2!

* Gebruik de 'SEARCH' functie vooraleer een nieuwe request/topic te plaatsen.
-> Dubbele posts worden gedelete/gesloten.

* Hou het beleefd en beschaafd.
-> 'ControversiŽle' berichten/gebruikers/posts worden in de gaten gehouden.

* Gebruik het forum om hulp te vragen.
-> Don't worry, we're mostly a friendly bunch.<!--fontc-->
<!--/fontc--><!--colorc-->
<!--/colorc--><!--sizec-->
<!--/sizec-->

#3 mrBliss

mrBliss

Op-Auditie

• Members
  • 95 Posts:

Gepost 25 mei 2008 - 10:30

QUOTE (FaceYourFear @ May 25 2008, 11:01) <{POST_SNAPBACK}>
En alles wat ik daar voor nodig heb is CoreAVC x264, Divx Pro, Xvid and Combined Community Codec Pack. Veel plezier ermee!

Volgens mij volstaan het Combined Community Codec Pack en CoreAVC, want in CCCP zitten DivX en Xvid al in.
Kijk anders eens naar deze pagina, een guide voor als je een MediaCenter hebt en hardwarematige versnelling wilt gebruiken voor het decoden van MPEG2, H264 en VC-1.

#4 FaceYourFear

FaceYourFear

Op-Auditie

• Members
  • 131 Posts:

Gepost 25 mei 2008 - 16:59

Deze is compleet spywarevrij. Zeg asjeblieft niet zulk soort dingen daar erger ik me kapot aan. VLC is pest, dingen zien er niet uit in fullscreen. Veel lagere kwaliteit enzo en de player is ook lelijk.

Haha, cccp heeft geen divx pro ingebouwd en de nieuwste xvid al helemaal niet.
Vraag me vooral NIET *kuch* *kuch* *ahum* *ahum* waar je films en series enz kan vinden want dat weet ik dus niet, dus pm me vooral niet over dat soort dingen. Vraag me ook voooooraaaaaaaaaal NIET om me msn zodat ik je daarmee kan helpen, alvast bedankt *kuch* *kuch* *ahum* *ahum*

#5 lekkertje

lekkertje

Op-Auditie

• Members
  • 113 Posts:

Gepost 25 mei 2008 - 18:24

Even nergens om, maar met FFDShow alleen kom ik ook al een heel end.. ben nog geen film tegengekomen die ik niet kon afspelen, inclusief mkv-files.

lekkertje.

#6 mrBliss

mrBliss

Op-Auditie

• Members
  • 95 Posts:

Gepost 25 mei 2008 - 18:47

QUOTE (FaceYourFear @ May 25 2008, 17:59) <{POST_SNAPBACK}>
Haha, cccp heeft geen divx pro ingebouwd en de nieuwste xvid al helemaal niet.

Maar je kan er toch DivX en Xvid films mee afspelen? Dus...

#7 dunkelheit

dunkelheit

Hoofdrolspeler

• Members
  • 766 Posts:

Gepost 25 mei 2008 - 23:26

QUOTE (FaceYourFear @ May 25 2008, 17:59) <{POST_SNAPBACK}>
Deze is compleet spywarevrij. Zeg asjeblieft niet zulk soort dingen daar erger ik me kapot aan. VLC is pest, dingen zien er niet uit in fullscreen. Veel lagere kwaliteit enzo en de player is ook lelijk.

Over de 82 miljoen downloads tegen 2 downloads per seconde (stats te bekijken op de download page van VLC). Denk dat er nog een paar mensen zijn die mijn mening delen over z'n kunnen. Dat het een lelijke player is kan mij geen bal schelen (het moet werken, niet alleen mooi ogen) en er is niks mis met de kwaliteit. Als dat zo was bij jou zal het ongetwijfeld wel aan je extra installed codec packs zijn. Kan je garanderen dat op m'n systeem alleen maar XviD is geÔnstalleerd (en nee, niet de allerlaatste build want die geeft pas playback problemen en kwaliteitsverlies bij het encoderen) en alle (deftig geripte) filmpjes van DVD tot XviD tot SVCD zijn van perfecte kwaliteit. Vraag maar eens rond aan mensen die wat bezig zijn met die dingen... Codec packs zijn totaal overbodig. But you know what they say about opinions and everyone needing to have one...
<!--sizeo:1--><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><!--/coloro--><!--fonto:Verdana--><!--/fonto-->OTC Basics:

<!--/sizec-->

#8 FaceYourFear

FaceYourFear

Op-Auditie

• Members
  • 131 Posts:

Gepost 26 mei 2008 - 05:16

Sorry, maar zou je deze niet eerst proberen voordat je een mening vormt. En bij mij is het beeld paars met vlc en liep mkv schokkerig zonder codec packs.

#9 dunkelheit

dunkelheit

Hoofdrolspeler

• Members
  • 766 Posts:

Gepost 26 mei 2008 - 06:27

QUOTE (FaceYourFear @ May 26 2008, 6:16) <{POST_SNAPBACK}>
Sorry, maar zou je deze niet eerst proberen voordat je een mening vormt. En bij mij is het beeld paars met vlc en liep mkv schokkerig zonder codec packs.

See, ben al een dikke 13 jaar bezig met alles wat met internet te maken heeft, inclusief 5 jaar pc-technicus achter de kiezen. Heb ondertussen zowat elke combinatie van player/codec gebruikt en elke combinatie op mensen hun pc geÔnstalleerd en heb nog nooit een slechte report gehad over vlc. Integendeel... de meeste die ik ken proberen altijd wel es iets anders, maar komen altijd terug op m'n 'basisoplossing.' Het is ondertussen al een jaartje ofzo geleden dat ik nog een film in een .mkv container gehad heb (laatste was een anime dacht ik) maar heb nog nooit een paars beeld of schokkerige playback gehad. Klinkt volgens mij een pack die mottig doet of een videokaartdriver die niet wil meewerken...
En m'n eigen systeem is nu echt wel niet een topsysteem (512 ram met een 1.9ghz cpu en 128mb video...) en de pc's waar ik mee te maken had in de tijd van pc-repair waren meestal budget/2de hands pc's met ook zeer beperkte kracht. Dus yea, denk wel dat ik kan tellen qua ervaring met die dingen... ;]

<!--/sizec-->

#10 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 26 mei 2008 - 09:42

Zelf heb ik ook een hekel aan VLC, zelf gebruik ik al jaren BSplayer. Het voordeel van codecpacks is dat er ook encoders bijzitten. Dus als je zelf al eens een film/tvserie wil omzetten heb je dat ook nodig.

Het is volgens mij ook beter om een codec teveel dan een te weinig te installeren. In K-litecodec pack zit er tegenwoordig een goede decoder in voor MKV bestanden. Het enige nadeel is dat je wat instellingen moet veranderen om het geluid luid genoeg te krijgen. Want daar is FFDshow geen goede voor.

Kijk in de WIPv2.0 sectie en voorkom dubbel werk

#11 lekkertje

lekkertje

Op-Auditie

• Members
  • 113 Posts:

Gepost 27 mei 2008 - 17:06

Je zou gewoon FFDShow kunnen gebruiken met AC3 codec erbij. Dat zou 99,9% moeten pakken. Net als met VLC-player, waar ik trouwens ook erg gecharmeerd van ben. Je opmerking over "beter een codec teveel dan te weinig" kan ik het helaas niet mee eens zijn. Volgens mij krijg je dan alleen maar vertraging en nare conflicten.

lekkertje.

#12 Waspoeder

Waspoeder

Decorbouwer

• Members
  • 39 Posts:

Gepost 26 september 2008 - 07:18

ik heb gewoon ffdshow geinstalleerd en alles draait gewoon perfect
encoderen is ook geen punt ideaal notworthy.gif

#13 Joriss

Joriss

Snoersleper