Ga naar inhoud

Foto

Winrar paswoord omzeilen

1 reply to this topic

#1 Crashbyte

Crashbyte

Figurant

• Members
  • 169 Posts:

Gepost 14 november 2008 - 11:40

Regelmatig zijn er toch van die mensen (?) die er toch nog (financieel?) iets willen uithalen door RAR archiven te beschermen met paswoorden.
Oftewel wordt je naar onbetrouwbare sites doorverwezen om te registreren, oftewel zit er een .EXE bij om 'zogezegd' het paswoord te tonen en heb je er een leuke trojan bij.

Het zijn diegene die alles verkl** op de binaries! angry.gif

Dus hierbij enkele tips:

* open geen .EXE files, ook al is deze een Winrar file (bv self-extracted archive (SFX)). Gebruik beter de .RAR files.
* ga u zeker niet ergens registreren om het paswoord van een website te halen
* opgepast met de .BAT en .REG files die je tegenkomt. Open deze eerst met Notepad/kladbok.
* herkenbare fake posts zijn de kleine files (xx kB) die enkel een .EXE bevatten en waar géén .NFO en FILE_ID.DIZ file zitten. (.DIZ staat er niet altijd bij.)

Nu over de Winrar paswoorden, indien je toch zo'n post hebt binnengehaald. Ik heb reeds verschillende proggies getest en géén enkele van hen kunnen het paswoord terugvinden. Dit kan uren/dage/jaren CPU tijd in beslag nemen als je dmv 'brute force' het paswoord probeer te achterhalen. Dus deze proggies werken enkel met kleine, gemakkelijke paswoorden. Voor de rest zijn deze proggies waardeloos.

Nu als je zo'n RAR file uitpakt kan je in de meeste gevallen een paswoord invullen, waarna het proggie direct begint met het uitpakken van de bestanden. Als je nu naar je TEMP map gaat (in de meeste gevallen is dit C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Temp ) zie je een reeds aangemaakte map van Winrar. Deze mappen beginnen met 'RaR$.....'. Nu worden de bestanden in deze map reeds weggeschreven tijdens het uitpakken, echter wanneer het uitpakken 100% compleet is, en het paswoord niet juist is, worden de bestanden terug gewist.
Als je op 'Pauze' drukt alvorens de 100% bereikt is blijven de bestanden nog wél staan.

Nu is mijn vraag wat je met deze bestanden toch nog kan doen?

Je kan ze niet openen, bv een .AVI kan ook niet gefikst worden, zoals een niet volledig gedownloade .AVI file (header repair).
Is er een mogelijkheid om deze files te openen of zijn deze nog steeds volledig encrypted door Winrar?

...
"If you do not specifically know why you are changing a custom control, do not change it." ;)
...

#2 relentless

relentless

Oscar Winnaar

• Members
  • 1020 Posts:

Gepost 14 november 2008 - 12:34

Je kan NIETS met deze bestanden doen totdat je het paswoord hebt ingegeven. De volledige bestandsgrootte is wel te zien, maar de inhoud van het bestand is er gewoon niet.

Er bestaan wel degelijk winrar paswoord crackers, maar of die effectief zijn weet ik niet. Ik ben er recent nog eentje tegengekomen dat er wel vrij professioneel uitzag. Het gaat gewoon razendsnel letters en cijfers ingeven tot het de juiste combinatie van letters en cijfers heeft.

Ik zal er wel eens achter zoeken, maar of het werkt of niet weet ik niet. Ik heb het ook nog nooit geprobeerd...
I'm a crazy subtitler! How about you? Bringing you quality retail synchronized scene release subtitles since 2006!
Vanaf nu zijn mijn retailsubs te vinden op www.nlondertitels.com . Dé site voor de betere retailsubs.

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers