Ga naar inhoud

Foto

mkv bestanden

15 replies to this topic

#1 krimson

krimson

Film Regisseur

• Members
  • 2328 Posts:

Gepost 07 december 2008 - 18:14

Hoe spelen jullie je mkv bestanden af?

Op de pc wordt het wel ondersteund door VLC player. (maar dan zie ik erg weinig verschil tussen een 720p en hdtv bestand)

Maar wat als je een ander apparaat wilt gebruiken?

De 'oude klassieke' xbox media center ondersteunt het volgens mij niet.

Is er een mogelijkheid om het inclusief subs op de ps3 af te spelen? of moet ik gaan kijken naar de wd tv hd media player. (lijkt me ook een erg handig ding)

#2 elma_illusion

elma_illusion

Film Regisseur

• Members
  • 2317 Posts:

Gepost 07 december 2008 - 18:28

Dit is de eerst hit op google:

Google Search - "mkv on ps3" (url is via Google Cache servers, originele server is down)
In dit artikel word kort uitgelegd dat je het volgens mij moet omzetten naar een ander formaat maar dit gebeurt dan zonder kwaliteits verlies.

Om ook even terug te komen op je eerst stukje waar je aangeeft dat je geen verschil ziet in hdtv en 720p. Op welk scherm bekijk je dit?
Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk per release die je bekijkt. Soms is de hdtv xvid goed gecomprimeerd met optimale beeldkwaliteit maar dit valt ook nog wel eens vies tegen. 720p releases zijn altijd met behulp van x264 codec gecomprimeerd. Dit codec is gewoon hoogwaardig in z'n kwaliteit. 720p heeft ook een hogere resolutie meestal dan de hdtc xvid releases. Dit verschil is wel goed te zien op een groot scherm. Hier is het namelijk duidelijk te zien wanneer ik een hdvt xvid bekijk op een 720p releaes. Maar het verschil in 720p en 1080p is dan ook weer goed te zien. Zit hier te werken met een 24" scherm van hoogwaardige kwaliteit dus dan is het gewoon wel zo netjes als je dan 720p of 1080p bekijkt. Het is gewoon jammer om dan nog een HDTV xvid te kijken. Op een 17" of 19" is dat al weer anders. Het resultaat kan dus anders zijn met de middelen die je hebt.

Om ook nog even terug te komen op je punt van de Western Digital TV HD Media Player. Dat apparaat is echt z'n geld waard. Hij word heel goed ontvangen door verschillende review sites. met de HD media player kun je gewoon veel meer afspelen dan een PS3. Dat scheelt een hoop omzet werk ;-) thumb_yello.gif

Hopelijk heb je wat aan het bovenstaande verhaaltje.

#3 krimson

krimson

Film Regisseur

• Members
  • 2328 Posts:

Gepost 07 december 2008 - 18:39

elma_illusion bedankt voor je reactie thumb_yello.gif

Over dat omzetten had ik iets gelezen, de snelste manier die ik gevonden had is om het om te zetten met tsMuxeR, maar die pakt m'n SRT bestand niet mee.

Ik kijk nu nog veel series via de xbox media center, de hdtv versies, op een fullhd lcd. En dit hoort eigenlijk niet toch? wink.gif
Nu kwam ik toevallig laatst die wd tv hd media player tegen en deze speelt eigenlijk alles vanaf een externe harde schijf of usb stick. Maar op welke site je ook kijkt, hij is momenteel overal uitverkocht, dus populair is ie zeker!

Wat betreft het verschil in kwaliteit, ik had dit bekeken op een laptop en een aflevering van Fringe (hdtv/720P) vergeleken maar zie niet echt veel verschil, maar misschien dat je dit op een hdtv beter ziet?

Ik had pas de blu ray trailer van Lost seizoen 4 op de ps3 gedownload (1080P) en dan geloof je je ogen niet, wat een mooie kleuren en kwaliteit! smile.gif

nog meer reacties zijn welkom thumb_yello.gif

#4 elma_illusion

elma_illusion

Film Regisseur

• Members
  • 2317 Posts:

Gepost 07 december 2008 - 20:39

Hier kun je kijken waar je het apparaat kan bestellen. Ook de prijzen staan erbij en hoe de winkel beoordeeld word. Let daar ook even op.

Linkje naar Tweakers Pricewatch

#5 tammigje

tammigje

Film Regisseur

• Members
  • 2325 Posts:

Gepost 07 december 2008 - 22:11

je kunt ook je beeld van de pc klonen naar je televisie dmv een kabel(bv .hdmi kabel of dvi kabel) zo ben je ook niet altijd aan het prutsen met externe apparaten.
ik zelf doe dit nu al een jaar en dit werkt echt perfect voor mij.
zelf gebruik ik diverse players zoals GOM , vlc , en KM.(ik werk trouwens met vista)
deze players spelen allemaal bluray bestanden af!
wie weet heb je wat aan(maar misschien heb je et toch liever draadloos) thumb_yello.gif thumb_yello.gif

#6 krimson

krimson

Film Regisseur

• Members
  • 2328 Posts:

Gepost 08 december 2008 - 01:03

QUOTE (elma_illusion @ Dec 7 2008, 20:39) <{POST_SNAPBACK}>
Hier kun je kijken waar je het apparaat kan bestellen. Ook de prijzen staan erbij en hoe de winkel beoordeeld word. Let daar ook even op.

Heb een site gevonden waar hij nog te krijgen is. Maar ik zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer wink.gif
Heb vanavond een hoop gelezen en die wd tv schijnt toch niet alles helemaal ok af te spelen. En dan zijn er nog zo veel meer apparaten te koop.
Dit is ook een handige pagina voor wat er allemaal te krijgen is.

tammigje ook bedankt voor je reactie, maar om elke keer met een kabel te gaan werken, nee. En in zo'n geval is het voor de kwaliteit het beste als je een laptop hebt die je via hdmi aan je lcdtv kunt hangen neem ik aan?

#7 elma_illusion

elma_illusion

Film Regisseur

• Members
  • 2317 Posts:

Gepost 08 december 2008 - 10:37

Zoiets bedoel je dus.

Dat apparaat ziet er ook fijn uit met de specs!! Het lijkt mij handig dat je de apparaten even naast elkaar zet en gaat vergelijken op internet.. Er zijn genoeg reviews te vinden. We praten hier toch wel over geld namelijk voor die kastjes.

#8 tammigje

tammigje

Film Regisseur

• Members
  • 2325 Posts:

Gepost 08 december 2008 - 10:55

QUOTE (krimson @ Dec 8 2008, 1:03) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (elma_illusion @ Dec 7 2008, 20:39) <{POST_SNAPBACK}>

Heb een site gevonden waar hij nog te krijgen is. Maar ik zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer wink.gif
Heb vanavond een hoop gelezen en die wd tv schijnt toch niet alles helemaal ok af te spelen. En dan zijn er nog zo veel meer apparaten te koop.
Dit is ook een handige pagina voor wat er allemaal te krijgen is.

tammigje ook bedankt voor je reactie, maar om elke keer met een kabel te gaan werken, nee. En in zo'n geval is het voor de kwaliteit het beste als je een laptop hebt die je via hdmi aan je lcdtv kunt hangen neem ik aan?

ik heb idd een hdmi kabel van mijn pc naar de tv mijn pc heeft nl ook een hdmi aansluiting maar een vriend van mij heeft hetzelfde maar dan dvi vanuit de pc en hdmi naar tv werkt ook perfect !!
mijn zwager heeft een ps3 is tenslotte ook wifi en zijn pc ook nu kan hij bestanden kopieren van pc naar ps3 en ook
gewoon films kijken vanuit de ps3 en dit geheel draadloos!!.kopieren duurde overigens wel lang!

#9 noppes12

noppes12

Acteur

• Banned
  • 318 Posts:

Gepost 15 december 2008 - 01:36

mkv met vlc afspelen geeft bij mij erg slecht beeld vaak erg veel blokjes zie geen verschil met dvdrip deze zijn nu voor mij het best
Alleen om ondertitels erop te zetten.

#10 RazorRamon

RazorRamon

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 26 december 2008 - 10:07

Als je blokjes ziet probeer dan eens bij de video instellingen van VLC eens de De-interlacing eens op een andere setting te zetten.

#11 Chase

Chase

Film Producent

• Members
  • 2950 Posts:

Gepost 27 december 2008 - 07:04

Ik kijk altijd via HDMI naar pc met de KM-Player...werkt allemaal perfect en ik hoef nooit iets op een schijf te branden...

Je kan trouwens fims van PC naar PS3 met TVersity streamen.
https://www.youtube.com/channel/UCwIth-leGkWjJk4o4u0eddQ

#12 Den_John

Den_John

Snoersleper

• Members
  • 4 Posts:

Gepost 14 januari 2009 - 18:57

ik zet telkens m'n mkv bestanden om naar mp4 zodat de ps3 hem rechtstreeks van de schijf kan afspelen

#13 DarQ1980

DarQ1980

Decorbouwer

• Members
  • 28 Posts:

Gepost 14 januari 2009 - 19:28

QUOTE (krimson @ Dec 8 2008, 1:03) <{POST_SNAPBACK}>

Als je PC dichtbij je LCD TV staat en je hebt twee uitgangen (DVI of VGA) op je videokaart, dan kan je je TV als tweede monitor installleren. Kabeltje ertussen en dit activeren in je beeldscherm instellingen.
Dit principe gebruik ik momenteel en werkt perfect voor me. Mijn TV staat echter op een meter of 2 afstand van m'n PC, als het om een andere kamer gaat is dit misschien wat lastiger te realiseren wink.gif

#14 tammigje

tammigje

Film Regisseur

• Members
  • 2325 Posts:

Gepost 14 januari 2009 - 19:32

ik heb er een 10 meter hdmi kabel tussen hangen en heb totaal geen kwaliteit verlies!!

#15 krimson

krimson

Film Regisseur

• Members
  • 2328 Posts:

Gepost 15 januari 2009 - 18:21

de WD tv is echt een super apparaatje!

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers