Ga naar inhoud

Foto

Ondertitel wordt niet weergegeven

17 replies to this topic

#1 mc jason

mc jason

Cameraman

• Members
  • 50 Posts:

Gepost 05 februari 2009 - 19:43

Heb een klein probleempje met een bepaalde aflevering van een serie . Ik mag eender welke ondertiteling (en ik heb er 2 geprobeerd die gesynct zijn op die bepaalde file) samen met de file branden,mijn divx speler trekt die ondertiteling er niet onder als ik de file afspeel,terwijl die dat anders probleemloos doet!! enig idee iemand? Zou het eerder aan de avi file liggen? Op de pc verloopt alles van een leien dakje.

#2 kimerik

kimerik

Film Regisseur

• Members
  • 2375 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 06:01

Heb dat probleem ook, gisteren een Divx speler gekocht maar geeft de subs niet mee op tv scherm, iemand een oplossing daarvoor?
Thanks, kimerik.
Docker from The Port of Antwerp.
Support you're local ..
Harley DavidSon of a bitch.

#3 the_rookie

the_rookie

Bijrolspeler

• Members
  • 277 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 07:34

QUOTE (kimerik @ May 26 2009, 7:01) <{POST_SNAPBACK}>
Heb dat probleem ook, gisteren een Divx speler gekocht maar geeft de subs niet mee op tv scherm, iemand een oplossing daarvoor?
Thanks, kimerik.

Als je de ondertitel in de film is "ingebakken" hoort het gewoon te doen. Als je de AVI en SRT file apart op cd hebt staan zal het niet werken.

#4 ano-nymus

ano-nymus

Figurant

• Members
  • 165 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 08:00

mss moet je hem afzonderlijk selecteren op je speler, op mijn divx speler wordt hij niet direct meegenomen maar moet ik hem afzonderlijk selecteren op mijn afstandsbediening.
PS. Er staat van mij een knopje " subtitles " op wat o zo gemakkelijk is. wink.gif wink.gif
grt. ano-nymus

#5 kimerik

kimerik

Film Regisseur

• Members
  • 2375 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 09:45

QUOTE (ano-nymus @ May 26 2009, 9:00) <{POST_SNAPBACK}>
mss moet je hem afzonderlijk selecteren op je speler, op mijn divx speler wordt hij niet direct meegenomen maar moet ik hem afzonderlijk selecteren op mijn afstandsbediening.
PS. Er staat van mij een knopje " subtitles " op wat o zo gemakkelijk is. wink.gif wink.gif
grt. ano-nymus

Staat er bij mij ook op en meld dan geen subs aanwezig, heb nochtans een album met de avi's en een album met de srt's op de data dvd gezet en toch neemt die divx speler de subs niet mee.
Veryyyyyyyyyyyyyyy strange!
Support you're local ..

#6 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 12:06

Het is steeds handig om te zeggen welke speler het is. Ook al is de kans tegenwoordig zeer klein dat de speler geen srt's aankan bestaat ze natuurlijk wel nog.

Kijk in de WIPv2.0 sectie en voorkom dubbel werk

#7 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 13:18

QUOTE (kimerik @ May 26 2009, 10:45) <{POST_SNAPBACK}>
grt. ano-nymus

Staat er bij mij ook op en meld dan geen subs aanwezig, heb nochtans een album met de avi's en een album met de srt's op de data dvd gezet en toch neemt die divx speler de subs niet mee.

Je moet de AVI en SRT niet apart zetten, maar gewoon in zelfde map, en voor elke film een aparte map. Avi en SRT moeten exact zelfde naam hebben uiteraard.
Maar de standaard ondertitel weergave van divx spelers vind ik aan de slechte kant (zeer klein en geel), je kan er beter 'xsubs' van maken, dan zien ze eruit als op tv.
Handleiding

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#8 kimerik

kimerik

Film Regisseur

• Members
  • 2375 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 15:20

QUOTE (Aps @ May 26 2009, 14:18) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (kimerik @ May 26 2009, 10:45) <{POST_SNAPBACK}>
grt. ano-nymus

Je moet de AVI en SRT niet apart zetten, maar gewoon in zelfde map, en voor elke film een aparte map. Avi en SRT moeten exact zelfde naam hebben uiteraard.
Maar de standaard ondertitel weergave van divx spelers vind ik aan de slechte kant (zeer klein en geel), je kan er beter 'xsubs' van maken, dan zien ze eruit als op tv.
Handleiding

Is volledige reeks van "the wire" staan allemaal (subs en avi) met dezelfde benaming in 12 mappen (per aflevering), de speler is een sony dvp-ns38.
Kan die ook niet appart selecteren, als ik de episode aanklik geeft hij meteen de subs erbij, krijg ze alleen niet in beeld, heb alle beeldformaten al geprobeerd en ze staan er gewoon niet bij, strange.
Support you're local ..

#9 kimerik

kimerik

Film Regisseur

• Members
  • 2375 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 16:32

Kan dit de reden zijn?

Voor de avi is de benaming: serie.s1.e1.titel (kleine letters en puntjes)
Voor de srt is de benaming: SERIE S1E1 TITEL (grote letters en geen puntjes)

Neemt die speler misschien daarom de subs niet mee?
Support you're local ..

#10 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 17:09

Yep, dat is hem, zelfs één puntje kan verschil maken tussen wel of niet weergeven van subs wink.gif De namen moeten dus exact zelfde zijn.

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

#11 kimerik

kimerik

Film Regisseur

• Members
  • 2375 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 17:45

ok, heb programma AVIAddXSubs v8.3 gebruikt en ok, heb nu subtitle file als divx-media-indeling. Nu moet ik een data dvd maken, ... welk programma gebruik ik daarvoor?
Support you're local ..

#12 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 17:52

QUOTE (kimerik @ May 26 2009, 18:45) <{POST_SNAPBACK}>
ok, heb programma AVIAddXSubs v8.3 gebruikt en ok, heb nu subtitle file als divx-media-indeling. Nu moet ik een data dvd maken, ... welk programma gebruik ik daarvoor?

Maakt niet uit, gewoon een brandprogramma, kan je met Nero doen, maar die is niet gratis, je kan ook DeepBurner gebruiken om data dvds te maken, die is gewoon freeware te downloaden.

http://filehippo.com...oad_deepburner/

1. Start DeepBurner
2. Je krijgt meteen het volgende scherm: 'Kies Project Soort' daar kies je 'Create Data CD/DVD' en kies je volgende
3. Je krijgt weer een scherm of je multisessie wilt, multisessie betekent dat hij de CD/DVD open laat zodat je later nog erbij kan branden, zolang je ruimte hebt op de dvd, maar sommige dvd players kunnen geen multi-sessie dvd's afspelen dus ik zou gewoon in een keer de DVD volbranden en 'Geen Multisessie' kiezen. Druk Volgende
4. Nu kan je gewoon je AVI-mappen slepen naar de CD-Root en als je klaar bent kies je gewoon 'Branden', bovenaan het scherm.

Done thumb_yello.gif

Geposte afbeelding

#13 kimerik

kimerik

Film Regisseur

• Members
  • 2375 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 18:34

QUOTE (Aps @ May 26 2009, 18:52) <{POST_SNAPBACK}>

Maakt niet uit, gewoon een brandprogramma, kan je met Nero doen, maar die is niet gratis, je kan ook DeepBurner gebruiken om data dvds te maken, die is gewoon freeware te downloaden.

1. Start DeepBurner
2. Je krijgt meteen het volgende scherm: 'Kies Project Soort' daar kies je 'Create Data CD/DVD' en kies je volgende
3. Je krijgt weer een scherm of je multisessie wilt, multisessie betekent dat hij de CD/DVD open laat zodat je later nog erbij kan branden, zolang je ruimte hebt op de dvd, maar sommige dvd players kunnen geen multi-sessie dvd's afspelen dus ik zou gewoon in een keer de DVD volbranden en 'Geen Multisessie' kiezen. Druk Volgende
4. Nu kan je gewoon je AVI-mappen slepen naar de CD-Root en als je klaar bent kies je gewoon 'Branden', bovenaan het scherm.

Done thumb_yello.gif

Aps...YOU'RE THE MAN!!
Het werkt zoals het moet amigo, BIG THANKS. aai.gif
Support you're local ..

#14 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 26 mei 2009 - 20:16

QUOTE (kimerik @ May 26 2009, 19:34) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Aps @ May 26 2009, 18:52) <{POST_SNAPBACK}>

1. Start DeepBurner

Done thumb_yello.gif

Aps...YOU'RE THE MAN!!
Het werkt zoals het moet amigo, BIG THANKS. aai.gif

You're welcome amigo thumb_yello.gif Veel plezier smile.gif

Geposte afbeelding

#15 gerryvh

gerryvh

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 04 januari 2010 - 19:52

Hey Kimerik,

Ik heb ook een sony dvd speler DVP NS 38. Ik las op het forum dat jij er ook zo ééntje hebt.
Ik heb seizoen 3 van prison break gedownload en als data op een DVD gezet met ondertiteling.
Dus ik heb 12 afleveringen en 12 srt files onderelkaar gezet en gebrand.
Het probleem is nu dat mijn DVD speler de afleveringen wel afspeelt maar er geen ondertiteling bijzet.
Ik heb gelezen op het forum dat ik dan 12 mappen moet aanmaken met daar telkens 1 aflevering in en 1 srt file (srt heeft zelfde naam).
Klopt dit of of begrijp ik het helemaal verkeerd??

Dank bij voorbaat

Gerry

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers