Ga naar inhoud

Foto

Blurayfilm SFV met SRT?

7 replies to this topic

#1 Pietj

Pietj

Snoersleper

• Members
  • 13 Posts:

Gepost 31 mei 2009 - 12:00

Hallo.

Ik ben voor het eerst een blu-ray schijfje aan het downloaden. Namelijk Quantum Of Solace van james bond.
De 720p x264 versie. Nu, het duurt natuurlijk wel enkele uren. Maar ik heb even zitten kijken en er zijn enorm veel delen.
ik neem aan dat ik de film moet afspelen door op de SFV te klikken (de playlist?).

Maar mijn vraag is, als ik het SRT bestand toevoeg in de map met de zelfde naam als de SFV, zal deze ondertiteling dan werken?
Anders is het zonde om 4.42 giga erdoor te jagen.

#2 amai

amai

Figurant

• Members
  • 219 Posts:

Gepost 31 mei 2009 - 12:32

QUOTE (Pietj @ May 31 2009, 13:00) <{POST_SNAPBACK}>
Hallo.

Ik ben voor het eerst een blu-ray schijfje aan het downloaden. Namelijk Quantum Of Solace van james bond.
De 720p x264 versie. Nu, het duurt natuurlijk wel enkele uren. Maar ik heb even zitten kijken en er zijn enorm veel delen.
ik neem aan dat ik de film moet afspelen door op de SFV te klikken (de playlist?).

Maar mijn vraag is, als ik het SRT bestand toevoeg in de map met de zelfde naam als de SFV, zal deze ondertiteling dan werken?
Anders is het zonde om 4.42 giga erdoor te jagen.

Waarom Blu Ray als de film maar 4,42 Gig is, past toch op DVD? gewoon omzetten naar DVD-formaat met subs in verwerkt.
Aantwaarpe Is 't Stad, De Rest Is Parking.

#3 Pietj

Pietj

Snoersleper

• Members
  • 13 Posts:

Gepost 31 mei 2009 - 12:50

QUOTE (amai @ May 31 2009, 13:32) <{POST_SNAPBACK}>
Waarom Blu Ray als de film maar 4,42 Gig is, past toch op DVD? gewoon omzetten naar DVD-formaat met subs in verwerkt.

Het heft opzich niet veel te maken met bluray want ik zal hem toch niet branden.
Maar ik wil gewoon deze film afspelen op mijn pc. Hiervoor gebruik ik VLC. Maar zal VLC ook de ondertiteling lezen met het SFV bestand?
(excuses als het onduidelijk was)

#4 elma_illusion

elma_illusion

Film Regisseur

• Members
  • 2317 Posts:

Gepost 31 mei 2009 - 13:15

QUOTE (Pietj @ May 31 2009, 13:50) <{POST_SNAPBACK}>
Het heft opzich niet veel te maken met bluray want ik zal hem toch niet branden.
Maar ik wil gewoon deze film afspelen op mijn pc. Hiervoor gebruik ik VLC. Maar zal VLC ook de ondertiteling lezen met het SFV bestand?
(excuses als het onduidelijk was)

Pietj, Hier even een korte uitleg over de bestanden die je download. Je hebt een hele boel deel bestanden, een nfo bestand en een sfv bestand.

Het nfo bestand spreekt voor zich. Daar staat info in over de release van de groep.

Het sfv bestand is geen playlist bestand. Dit bestand word gebruikt om een checksum uit te halen. Heb je weer speciale software voor nodig maar dan kun je controleren of alle deel bestanden wel correct zijn. Maar dat is meestal niet interessant.

Het belangrijkste in een release zijn de vele deel bestanden. Het is de bedoeling dat je de film (1 bestand) uit al die deel bestanden haalt. Dit bereik je door op 1 van die deel bestanden met WINRAR te openen en uit te pakken. Omdat al die deel bestanden allemaal gekoppeld zijn en een deeltje bevatten van het film bestand word er door het uitpakken van Winrar in een nieuwe map (of een locatie die jij hebt aangeven) het bestand geplaatst. Dat is je film bestand wat je moet openen met VLC. Het SRT bestand zul je dus de zelfde naam moeten geven als dat bestand.

Mocht je nog tegen problemen aan lopen of is er nog iets niet helder laat het dan even weten hier!

QUOTE (amai @ May 31 2009, 13:32) <{POST_SNAPBACK}>

Waarom zou je een 720p film naar DVD omzetten. Dat is wel aardige kwaliteit verlies. Daarvoor download je deze kwaliteit niet.

#5 Pietj

Pietj

Snoersleper

• Members
  • 13 Posts:

Gepost 31 mei 2009 - 13:35

QUOTE (elma_illusion @ May 31 2009, 14:15) <{POST_SNAPBACK}>
Pietj, Hier even een korte uitleg over de bestanden die je download. Je hebt een hele boel deel bestanden, een nfo bestand en een sfv bestand.

Het nfo bestand spreekt voor zich. Daar staat info in over de release van de groep.

Het sfv bestand is geen playlist bestand. Dit bestand word gebruikt om een checksum uit te halen. Heb je weer speciale software voor nodig maar dan kun je controleren of alle deel bestanden wel correct zijn. Maar dat is meestal niet interessant.

Het belangrijkste in een release zijn de vele deel bestanden. Het is de bedoeling dat je de film (1 bestand) uit al die deel bestanden haalt. Dit bereik je door op 1 van die deel bestanden met WINRAR te openen en uit te pakken. Omdat al die deel bestanden allemaal gekoppeld zijn en een deeltje bevatten van het film bestand word er door het uitpakken van Winrar in een nieuwe map (of een locatie die jij hebt aangeven) het bestand geplaatst. Dat is je film bestand wat je moet openen met VLC. Het SRT bestand zul je dus de zelfde naam moeten geven als dat bestand.

Mocht je nog tegen problemen aan lopen of is er nog iets niet helder laat het dan even weten hier!

Bedankt! Ik heb even verder gekeken en ik zie nog een .rar mapje staan.
Deze is al binnen maar ik kan deze blijkbaar nog niet uitpakken (waarschijnlijk moet ik wachten tot de volledige film binnen is).
Ik zal deze nu verder laten downloaden en ik laat tegen morgen/overmorgen iets weten (het duurt nogal even tongue.gif ).

Alvast bedankt voor jullie hulp!

#6 lekkertje

lekkertje

Op-Auditie

• Members
  • 113 Posts:

Gepost 01 juni 2009 - 06:37

Wat ik zelf doe met Bluray films is het toevoegen van de .srt met mkvtoolnix ( http://www.bunkus.or...ols/mkvtoolnix/ ). Dan zit de ondertitel er bij in. Ik gebruik zelf de .sfv erg vaak om te zien of alle bestanden zijn binnengekomen en of ze goed zijn.

lekkertje.

#7 amai

amai

Figurant

• Members
  • 219 Posts:

Gepost 01 juni 2009 - 09:47

Waarom zou je een 720p film naar DVD omzetten. Dat is wel aardige kwaliteit verlies. Daarvoor download je deze kwaliteit niet.

als je 4,42 Gig BR omzet naar DVD is er ook helemaal geen kwaliteitsverlies, want dat verlies zit al in het omzetten van de originele BR naar 4,42 Gig.
En trouwens waarom zo'n kwaliteit inladen als je gewoon op je PC kijkt? Verschil zie je niet met een kwaliteits AVI van pakweg 1,4 Gig.
Aantwaarpe Is 't Stad, De Rest Is Parking.

#8 Pietj

Pietj

Snoersleper

• Members
  • 13 Posts:

Gepost 01 juni 2009 - 15:03

Het is gelukt! Bedankt iedereen.

@Amai :
Momenteel kijk ik inderdaad wel enkel op mijn pc. En eerlijk gezegd? Er is wel degelijk enorm wat verschil.
Ik download sindskort ook mijn afleveringen van Prison Break & Lost in MKV en er is wel degelijk een groot verschil.

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers