Ga naar inhoud

Foto

PS3 Slim en DIVX

8 replies to this topic

#1 Ciano

Ciano

Snoersleper

• Members
  • 4 Posts:

Gepost 23 november 2009 - 20:50

Hallo,

Ik heb een verzameling xvidjes en divxjes op mijn pc staan, nu heb ik gisteren een Sony Bravia LCD TV gekocht met een PS3 Slim 240GB, en ik vroeg me af of ik de films op mn pc ook op mn PS3 kan zetten, om ze daar met ondertiteling(.srt) te bekijken. Een vreemd vraagje mischien maar ik kon het niet echt op Google vinden hoe het moest en ik liep al de hele dag te kloten met de PS3 :P

#2 GrazioZ

GrazioZ

Decorbouwer

• Members
  • 20 Posts:

Gepost 22 december 2009 - 20:35

Geeft nie, heb hetzelfde probleem gehad.
Als je de Divx films op een usb stick zet met ondertiteling bestand erbij dan wordt bij mij de ondertiteling niet weer gegeven.
Dan kun je de ondertiteling er in branden met programma's als AutoGK. Maar dat kost weer tijd.
Je kunt ook je ps3 als media server gebruiken zodat je bestanden van uit de computer gelezen kunnen worden.
Dan word vaak de ondertiteling wel herkend maar gaat het kwaliteit naar achter, helemaal als je het draadloos doet.

Als je data op je usb-stick of extern hardeschijf wilt zetten. Dan moet je die eerst formateren naar FAT 32.
Anders wordt het niet erkend door de ps3, nadeel hier van is dat het niet grotere dan 4 gb bestanden kan opslaan en lezen.
Eenmaal geformateerd moet je de data indelen in de mappen MUSIC, VIDEO, PHOTO.

Zelf ben ik er nog niet uit hoe ik gedownloade Blue-ray films moet afspelen op de ps3?

Alstublieft !

#3 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 03 januari 2010 - 14:27

Zelf ben ik er nog niet uit hoe ik gedownloade Blue-ray films moet afspelen op de ps3?

Je hebt MKV2VOB nodig:
http://www.videohelp.com/tools/mkv2vob

Het verandert MKV naar een VOB bestand, zodat het afspeelbaar is in een PS3, ZONDER kwaliteitsverlies.
Hier vind je een Engelstalige tutorial:

http://hubpages.com/...n-Playstation-3

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#4 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 03 januari 2010 - 14:30

Hallo,

Ik heb een verzameling xvidjes en divxjes op mijn pc staan, nu heb ik gisteren een Sony Bravia LCD TV gekocht met een PS3 Slim 240GB, en ik vroeg me af of ik de films op mn pc ook op mn PS3 kan zetten, om ze daar met ondertiteling(.srt) te bekijken. Een vreemd vraagje mischien maar ik kon het niet echt op Google vinden hoe het moest en ik liep al de hele dag te kloten met de PS3 :P

Ik raad je aan om PS3 Media Server te downloaden, ik vind het een top-proggie:
http://code.google.c.../downloads/list

Je streamt bestanden via je pc/laptop naar je PS3. Ook met subs en bijna alle bestanden worden ondersteund.
Ik gebruik het zelf voor de 360, wel met een netwerkkabel en ik merk helemaal geen kwaliteitsverlies.

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#5 riceuw

riceuw

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 18 januari 2010 - 16:04

Ik ben hier zelf ook een jaar geleden mee bezig geweest. Heb toen een programma hier voor gevonden.
'AVIAddXSubs', google ;)
Heel makkelijk, je hebt een avi nodig en een srt.
- Zet de avi en srt in dezelfde map.
- start het programma op
- selecteer het 'avi' bestand en de 'output'
- vink in 'configure 2' 'use avi for output' aan
- zet de output-avi op een usb-stick
- zet de usb in de ps3 en ga naar 'movies'
- BELANGRIJK: selecteer de usb met 'driehoek'
- kies 'alles weergeven'
- start avi
- tijdens de film afspeelt druk weer 'driehoek' en zoek in het menu ondertitel

Succes :duimpje:

#6 riceuw

riceuw

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 18 januari 2010 - 16:10

wat ook kan is dat je via draadloos-internet van je ps3, je windows-mediaplayer streamen van de computer. 1 nadeel is dat het mogelijk is dat je film gaat haperen.

#7 C_jonas

C_jonas

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 04 november 2010 - 18:51

Je hebt MKV2VOB nodig:
http://www.videohelp.com/tools/mkv2vob

Het verandert MKV naar een VOB bestand, zodat het afspeelbaar is in een PS3, ZONDER kwaliteitsverlies.
Hier vind je een Engelstalige tutorial:

http://hubpages.com/...n-Playstation-3

en als je hier ondertitels op wilt zetten voor de ps3? gaat het dan met aviaddxsubs ?

#8 david182

david182

Cameraman

• Members
  • 59 Posts:

Gepost 04 november 2010 - 19:10

Ik gebruik ook Aviaddsubs, werkt heel goed.
Ik zet de divx dan op een Nas en stream deze naar PS3.
Speelt perfect af zonder haperingen.
En die Nas staat in Ntfs dus grote bestanden zouden ook moeten werken.

#9 C_jonas

C_jonas

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 04 november 2010 - 19:15

mijn vraag was eig als je een mkv bestand van 1080 op je ps3 kan afspelen met ned ondertitels. met gewone films werkt aviaddxsubs uitstekend :duimpje:

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers