Ga naar inhoud

Foto

DVD Rippen

11 replies to this topic

#1 Account

Account

Snoersleper

• Members
  • 11 Posts:

Gepost 29 november 2009 - 23:14

Goedenavond,

Ik heb geprobeerd een dvd volledig te rippen met DVD Decryptor en met DVD Fab Platinum. Beide geven een error als hij op de helft van het 'rip-proces' is. Hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Want volgens The World Wild Web is mijn dvd daar vies of beschadigd...

Vriendelijk groetend,

#2 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 30 november 2009 - 01:36

Ik denk ook dat je dvd beschadigd of gekrast is. Probeer het eens met DVDShrink, als dat ook niet lukt, dan zou ik het opgeven.

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#3 damage_inc_2008

damage_inc_2008

Hoofdrolspeler

• Members
  • 709 Posts:

Gepost 30 november 2009 - 08:27

ik heb dit ook soms maar de schijven zijn dan zo goed al nieuw meestal bij sony production kan ook zijn dat ze gecodeerd zijn :duimpje:

#4 Account

Account

Snoersleper

• Members
  • 11 Posts:

Gepost 30 november 2009 - 10:59

Ik denk ook dat je dvd beschadigd of gekrast is. Probeer het eens met DVDShrink, als dat ook niet lukt, dan zou ik het opgeven.

Ik heb met DVD Shrink het volgende gedaan:

==> Open Disc

Daarna stopt het 'analysen' op 40% en gaat niet meer verder (ook na 30min niet)....

Het rare is (om te reageren op Damage...:

Het zijn 7dvd's van een serie. Alle dvd's doen het gewoon goed, behalve dvd 2 en 4...

#5 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 30 november 2009 - 11:04

Tsja, heb het ook gehad, soms zijn bepaalde DVD's inderdaad gecodeerd, zelfs van een serie.

Kijk in de WIPv2.0 sectie en voorkom dubbel werk

#6 amai

amai

Figurant

• Members
  • 219 Posts:

Gepost 30 november 2009 - 12:47

Heb je al geprobeerd met RipIt4Me of clonedvd2?
Aantwaarpe Is 't Stad, De Rest Is Parking.

#7 Account

Account

Snoersleper

• Members
  • 11 Posts:

Gepost 30 november 2009 - 21:11

Anydvd geeft de volgende error: E: drive not ready

en RipIt4me maakt gebruik van DVDDecrypter, en die krijgt rond 40% allemaal read errors...

#8 amai

amai

Figurant

• Members
  • 219 Posts:

Gepost 30 november 2009 - 21:28

Misschien dvddecrypter zo instellen dat hij die leesfouten negeert, en dan afwachten tot de dvd volledig geript is, want het kan zijn dat het kunstmatige fouten zijn.
Wat ook een reden kan zijn is dat je ript met een dvd-brander. Sommige dvds herkennen dat en zijn dan alleen te rippen op een dvd-lezer.
Aantwaarpe Is 't Stad, De Rest Is Parking.

#9 Account

Account

Snoersleper

• Members
  • 11 Posts:

Gepost 01 december 2009 - 09:53

Misschien dvddecrypter zo instellen dat hij die leesfouten negeert, en dan afwachten tot de dvd volledig geript is, want het kan zijn dat het kunstmatige fouten zijn.
Wat ook een reden kan zijn is dat je ript met een dvd-brander. Sommige dvds herkennen dat en zijn dan alleen te rippen op een dvd-lezer.

SLd ik bij DVDDecrypter voor 'Ignore all errors' kies, dan duurt het minstens een uur, voordat hij een procentje verder gaat.
Het klopt inderdaad dat ik rip met een DVD brander. Komend weekend (wanneer ik de beschikking heb over een dvd lezer), zal ik nog een poging wagen.

Mijn dank

#10 Account

Account

Snoersleper

• Members
  • 11 Posts:

Gepost 01 december 2009 - 14:07

Is het kopieren van een DVD naar de harde schijf eigenlijk kwalijk voor de dvd zelf? Hoe gaat dit precies in zijn werk, want er worden toch beveiligingen verbroken? Is er een kans dat mijn dvd's beschadigd raken?

#11 ano-nymus

ano-nymus

Figurant

• Members
  • 165 Posts:

Gepost 01 december 2009 - 17:19

Al eens geprobeerd met IMG burn, is het broertje van DVDDecrypter

#12 Account

Account

Snoersleper

• Members
  • 11 Posts:

Gepost 01 december 2009 - 20:41

Al eens geprobeerd met IMG burn, is het broertje van DVDDecrypter

Ook IMG Burn constateert rond de 46% heel veel read errors. Na 1.5 uur op 46% te hebben gehangen, heb ik hem stop gezet, aangezien ik bang ben dat de dvd beschadigd.

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers