Ga naar inhoud

Foto

Verschil Divx / Xvid

7 replies to this topic

#1 el polini

el polini

Film Producent

• Members
  • 4656 Posts:

Gepost 18 april 2004 - 18:40

uhm blush.gif wat is nou precies het verschil tussen DIVX & XVID
Wat heeft XVID wat DIVX niet heeft (of andersom) smile.gif

voor mij is alles hetzelfde maar wil het toch wel ff weten terrorstampen.gif

#2 sape

sape

Film Producent

• Members
  • 9702 Posts:

Gepost 18 april 2004 - 19:06

Er zit best wel veel verschil tussen Xvid en Divx.
Het grootste verschil is dat Xvid "open-source" en Divx een "commerciele" codec is.
De Xvid codec kan zowel divx als xvid afspelen, dat kan de Divx codec ook.

Over het algemeen vind ik Xvid betere kwaliteit hebben dan Divx

ook veel info over codec's is te vinden op http://www.doom9.nl

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

Kijk in de WIPv2.0 sectie en voorkom dubbel werk!

#3 el polini

el polini

Film Producent

• Members
  • 4656 Posts:

Gepost 08 mei 2004 - 23:06

XViD heeft adware, is erg fuck maar eerst was er volgens mij nog geen xvid

#4 Gfy

Gfy

Hoofdrolspeler

• Members
  • 770 Posts:

Gepost 08 mei 2004 - 23:22

QUOTE (el33ti0 @ May 8 2004, 10:06 PM)
XViD heeft adware

nee, 't is de legale divx die adware heeft en niet de xvid codecs!
er zijn denk ook wel versies zonder al die rommel

mvg,
Gfy
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. --Benjamin Franklin

#5 SaiKo

SaiKo

Hollywood Ster

• Members
  • 852 Posts:

Gepost 10 mei 2004 - 02:28

QUOTE (el33ti0 @ May 8 2004, 10:06 PM)
XViD heeft adware, is erg fuck maar eerst was er volgens mij nog geen xvid

*kuch*
als gij adware vindt in xvid dan ben ik mickey mouse
*kuch*

divx >< xvid

allereerst was er de mpeg standaard
mpeg4

die werdt een beetje gehackt en dat werd dan
CODE
DivX :)
genoemd
die smilie was een beetje een sarcastische verwijzing naar het ter ziele gegane DIVX
(een soort van dvd-schijfje speciaal voor verhuur, met DIVX-spelers, verbonden via telefoonlijn, na activering van het schijfke werkte het 24u ofzo, dan moest ge opnieuw betalen om het te kunnen bekijken, dus in videotheek schijfke "kopen" en na bekijken kon ge het in vuilbak smijten, grandioos geflopt doordat videotheken ertegen waren zonder de boetes wegens te laat binnenbrengen en slechts de helft van de filmindustrie die erachter stond. hiervan komt dus de naam DivX)

dus de DivX codec was geboren, met als bekendste de 3.11 alpha
dat was een beetje illegaal
er is dan met DivX begonnen (zonder de smilie) die een codec maakte zonder gestolen code, DivX4 (eigenlijk een heel pak slechter dan divx3), en later DivX5 enz.
anderen zijn divx3.11 verder blijven uitwerken, XviD (DivX achterstevoren), en is volledig open source (maw jij kan de broncode downloaden op de site en zelf aanpassen/verbeteren) maar doordat er nog steeds code "geleend" is van de mpeg4 standaard is het nog steeds een illegale codec, de binaries zult ge dus niet op de officiele site kunnen downloaden maar kunt ge vinden op de persoonlijke site van een van de makers

DivX en XviD komen dus van dezelfde achtergrond en zijn niet te verwarren met DIVX (is tot in europa eigenlijk nooit geraakt)
DivX is dus commercieel, en om de codec te gebruiken moet ge dus betalen
de gratis versie wordt eigenlijk betaald door de reclame (gator ofzo dacht ik) die erbij zit
XviD is volledig gratis en open-source

het huidige DivX heeft niets te maken met de originele
CODE
DivX :)

zelfs niet de mensen die divx3 hebben gemaakt, er is gewoon handig gebruik gemaakt van de naam DivX, dat reeds een zeer populaire codec was en dat in een legaal jasje gestoken
als je de opvolger van divx3 wil moet je meer in de XviD richting zoeken denk ik

voor de technische verschillen tussen de codecs moet ge op inet maar eens tegoei zoeken, feit is dat XviD je niets kost zonder reclame en dat XviD door de meesten als de betere wordt gezien qua kwaliteit
Turning off the lights makes me tend to disappear.

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

#6 Gfy

Gfy

Hoofdrolspeler

• Members
  • 770 Posts:

Gepost 10 mei 2004 - 16:30

dit noem ik eens een mooie fatsoenlijke uitleg se thumb_yello.gif

en toch heb ik iets gevonden om op te vitten: (komt uit de readme van de divx codec)
CODE
DivX;-) MPEG4 Hi-Res Video Codec
3.11alpha release - http://divx.ctw.cc

de smilie is anders biggrin.gif

mvg,
Gfy
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. --Benjamin Franklin

#7 SaiKo

SaiKo

Hollywood Ster

• Members
  • 852 Posts:

Gepost 10 mei 2004 - 20:05

mjah... muggenzifter tongue.gif

heb ondertussen zelfs wat extra info gezocht

het DIVX (DIgital Video eXpress) systeem werd geïntroduceerd door Circuit City '98

DIVX was bedoeld voor pay-per-view. Een film koste dan $4.50 - inclusief een periode van 48 uur om te kijken - en $2.50 voor de tijd dat je langer kijkt.

DIVX is er binnen een jaar mee gestopt door het gebrek aan titels (Warner, Sony, New Line en alle andere kleinere studio's weigerden titels uit te brengen in dit formaat)

DivX wink.gif is de naam van de gehackte Microsoft Mpeg4 codecs (Windows Media Video V3).
De non-beta Mpeg4 codec hadden een avi-lock, waardoor je die codec dus alleen in asf kon gebruiken
de divx3 codec had dus gewoon de avi-lock verwijdert en in divx3.11 zat ook een gehackte wma-codec

Het huidige DivX werd ontwikkeld door DivXNetworks.
dit heeft dus 0,0 te maken met de originele divx-codec, behalve dan de naam

XviD is DivX achterstevoren, en dat is met opzet gedaan
Turning off the lights makes me tend to disappear.

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

#8 el polini

el polini

Film Producent

• Members
  • 4656 Posts:

Gepost 14 mei 2004 - 23:23

damn hé dit wist ik allemaal niet ...

thnx smile.gif

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers