Ga naar inhoud

Foto

Multi language sub

6 replies to this topic

#1 Astimo

Astimo

Hoofdrolspeler

• Members
  • 663 Posts:

Gepost 08 februari 2010 - 21:42

Nu heb ik een multi language sub maar daar zou ik de nl sub uit willen halen. Tot nog toe heb ik geen enkele oplossing kunnen vinden om dat voor elkaar te krijgen. Heeft iemand een idee hoe dat te doen is?
:)

#2 daimona

daimona

Film Producent

• Admin
  • 22598 Posts:

Gepost 08 februari 2010 - 22:45

Wat voor file is het ?

misschien subrip ?

daimona

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

#3 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 08 februari 2010 - 23:10

Het is zeer waarschijnlijk een idx/sub file. Om de Nederlandse taal eruit te 'rippen' heb je een programma genaamd Avidemux nodig.
Open Avidemux, dan kies je in het menu Tools en klik je op OCR (Vobsub -> SRT)
Vervolgens moet je de idx file openen en de taal selecteren die je wil rippen, in jouw geval dus Nederlands (staat meestal aangeduid met NL of DU (Dutch)). Delay laat je gewoon op 0 en klik je OK. Bij Output SRT file maak je een srt bestand aan. GlyphSet laat je leeg (kom ik later op terug) en klik je weer op OK.

Nou begint het echte werk, je moet nu de sub rippen, dus elke letter die je op je scherm krijgt, typ je over (hoofdletters en kleine letters goed onderscheiden). In het begin lijkt dit veel werk, maar naarmate je meer vordert, hoef je ook minder te doen. Want de letters worden in een zogenaamd 'GlyphSet' opgeslagen, die je elke keer kan gebruiken (om niet opnieuw te beginnen).

Aan het eind krijg je een srt bestand :duimpje: Veel succes!

*Edit: Avidemux vind je hier.

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#4 Astimo

Astimo

Hoofdrolspeler

• Members
  • 663 Posts:

Gepost 10 februari 2010 - 21:55

Heel erg bedankt voor je antwoord, zo dichtbij ben ik nog niet geweest. Maar het werkt niet...
Ik heb de sub aangeklikt voor sub/idx file, maar kan al geen taal kiezen en krijg later de melding dat er geen sub is.
Heb je nog een suggestie?

#5 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 10 februari 2010 - 22:31

Je kan het ook met SubRip proberen.
Hier vind je een korte handleiding. In plaats van de IFO bestand kies je dus je IDX bestand :duimpje:

Geposte afbeelding

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#6 Astimo

Astimo

Hoofdrolspeler

• Members
  • 663 Posts:

Gepost 11 februari 2010 - 12:21

Dank je, zal ik proberen en ik laat wel weten of het gelukt is.

#7 relentless

relentless

Oscar Winnaar

• Members
  • 1020 Posts:

Gepost 11 februari 2010 - 14:21

Als het met geen van bovengenoemde programma's werkt is de kans groot dat het spoor met de Nederlandse sub op gewoon corrupt is. Dat gebeurt wel vaker. Je kan misschien eens proberen de vobsubs te herrippen met vobsub mocht het niet werken.
I'm a crazy subtitler! How about you? Bringing you quality retail synchronized scene release subtitles since 2006!
Vanaf nu zijn mijn retailsubs te vinden op www.nlondertitels.com . Dé site voor de betere retailsubs.

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers