Ga naar inhoud

Foto

DVD en Blu-Ray naar .mkv bestand

10 replies to this topic

#1 SVENeRGy1

SVENeRGy1

Snoersleper

• Members
  • 6 Posts:

Gepost 15 maart 2010 - 21:37

Hoi,

Graag zou ik al mijn dvd's op een HDD zetten. Plaats heb ik genoeg, en zou graag alles naar .mkv bestanden zetten (zodat ik ook met een multimediaspeler kan kijken over netwerk naar tv).
Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik hieraan moet beginnen.
Voorheen kopieerde ik mijn dvd's naar xvid en divx, maar was niet tevreden over kwaliteit.
Ik gebruikte de programma's DVDFab om mijn dvd naar mijn pc te kopieren, en autogk om hiervan een .avi te maken.
Graag wil ik een zo groot mogelijke kwaliteit, zodat ik via een multimediaspeler mijn films over het netwerk op tv kan spelen. Opslagplaats is geen probleem.

dank.

#2 aegis

aegis

Scenario Schrijver

• Members
  • 1578 Posts:

Gepost 15 maart 2010 - 23:34

probeer dit prog eens.

(ik heb je een pm gestuurd met de link, ik wist niet of dit onder warez valt)

Edit: kennelijk werkt je pm systeem niet.

dan doe ik het maar zo

http://www.makemkv.com/

#3 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 15 maart 2010 - 23:56

Je moet wel weten dat de kwaliteit van je dvd's niet hoger worden als je ze naar .mkv verandert. Blijkbaar had je verkeerde settings gekozen bij je eerdere pogingen, want avi is een prima formaat eigenlijk als je optimale DVD kwaliteit wil kijken, zeker als je bijv. AC3 geluid erbij hebt.

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#4 Tufkap

Tufkap

Film Producent

• Members
  • 2592 Posts:

Gepost 16 maart 2010 - 09:41

Als opslagruimte geen probleem is zou ik de dvd gewoon kopieren. Mss wel enkel het filmdeel, dat kan je makkelijk eruit halen met programm's zoals DVDdecrypter of DVD-shrink

Kijk in de WIPv2.0 sectie en voorkom dubbel werk

#5 SVENeRGy1

SVENeRGy1

Snoersleper

• Members
  • 6 Posts:

Gepost 16 maart 2010 - 16:15

tnx voor de reacties,
Het is de bedoeling dat ze met een emdiacenter kunnen afgespeeld worden naar de tv, dus ik weet niet of dit met de gewone files van DVD gaat.
kga in ieder geval die makemkv eens proberen.
In verband met de avi's, een serie van 40 minuten is ongeveer 750MB tot 1 gig inclusief audio in ac3 en ondertitels. Maar zie toch een groot verschil tussen de DVD en de AVI file.
Zit er trouwens een verschil in kwaliteit tussen xvid en divx?

grtz

#6 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 16 maart 2010 - 18:12

Welke mediaplayer gebruik je? Met de WDTV kan je gewoon DVD bestanden kijken op je TV (zonder DVD-menu's). Divx wordt als codec niet meer gebruikt als ik het goed heb, alleen Xvid. Veel verschil is er echt niet volgens mij.

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

#7 SVENeRGy1

SVENeRGy1

Snoersleper

• Members
  • 6 Posts:

Gepost 16 maart 2010 - 21:48

Tot voor kort gewoon windows mediaplayer. maar nu blijkt dat die met .mkv bestanden ook geen goede kwaliteit geeft, dus zal het wel aan mediaplayer liggen. Windows Mediacenter speelt ze zelfs gewoon niet af. Nu gebruik ik Media Player Classic Homecinema, deze speelt ze wel naar behoren af. VLC heb ik ook even gehad maar die speelde de avi's nog crappier af dan windows media player.

Edit: Als je de multimediabox bedoelt: WDTVlive
& tnx @aegis, programmatje werkt perfect en snel.

grtz

#8 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 16 maart 2010 - 23:38

Ik heb zelf ook de WDTV Live, die kan perfect met DVD bestanden omgaan, dus je hoeft in principe niks naar mkv om te zetten. Wel moet je je DVD bestanden (Vob's etc.) in een ISO file zetten.

Geposte afbeelding

#9 SVENeRGy1

SVENeRGy1

Snoersleper

• Members
  • 6 Posts:

Gepost 17 maart 2010 - 16:45

Sorry voor m'n n00b vraagje maar:
Hoe zet ik die .vob's in een ISO?

Edit: Sorry, negeer dit hierboven maar. Ik heb m'n antwoord al gevonden in een ander topic op dit forum :)

Kun je dit ook met blu-rays?

#10 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 17 maart 2010 - 16:55

Bedoel je MKV bestanden? Want voor een BluRay disc heb je dan wel een BluRay speler nodig op je pc. MKV bestanden hoef je niet naar ISO te veranderen, dat leest de WDTV Live standaard.

Geposte afbeelding

#11 SVENeRGy1

SVENeRGy1

Snoersleper

• Members
  • 6 Posts:

Gepost 20 maart 2010 - 17:24

Ik heb dus beslist om alles naar mkv te zetten, om de reden dat ik dan de chapters kan kiezen.
Als ik de dvd's gewoon naar een iso bestand zet kan ik geen chapters kiezen. En omzetten naar mkv duurt minder lang omdat dit met 1 progje gaat, als ik ze naar een iso wil zetten, moet ik eerst de dvd rippen en dan daarna nog eens in een iso-file zetten (de bestanden in mkv zijn wel iets groter maar dat kan geen kwaad).
In ieder geval allemaal bedankt voor de snelle en goede hulp.
grtz

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers