Ga naar inhoud

Foto

Ondertiteling op avi branden

5 replies to this topic

#1 sikje

sikje

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 07 april 2010 - 09:59

AVIAddXSubs v8.3 zet srt-bestanden vast en geeft zo'n nieuw divx bestand.
Als ik deze divx dan afspeel op mijn dvd recorder, zie ik geen ondertitels. Moet ik het srt bestand tesamen met divx bestand op een dvd branden? of zit de ondertiteling in het nieuwe divx bestand en moet ik enkel het divx bestand branden op dvd?

#2 ZeroOne

ZeroOne

Snoersleper

• Members
  • 1 Posts:

Gepost 07 april 2010 - 13:05

Als ik deze divx dan afspeel op mijn dvd recorder, zie ik geen ondertitels. Moet ik het srt bestand tesamen met divx bestand op een dvd branden? of zit de ondertiteling in het nieuwe divx bestand en moet ik enkel het divx bestand branden op dvd?

Geef de srt. file de zelfde naam als de film bv zorro.avi ondertitel word dan zorro.srt
dit wordt door de meeste dvd spelers geaccepteerd.

Succes.

#3 sikje

sikje

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 07 april 2010 - 13:13

Geef de srt. file de zelfde naam als de film bv zorro.avi ondertitel word dan zorro.srt
dit wordt door de meeste dvd spelers geaccepteerd.

Succes.

Oké, dat klopt. Maar het probleem is dat mijn dvd recorder te kleine ondertiteling weergeeft.
Daarom probeer ik met AVIAddXSubs grotere ondertiteling op mijn avi te krijgen.

#4 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 07 april 2010 - 14:41

Er is inmiddels al versie 9.4 (1/4/2010) uit. Dus ik zou het even updaten:
http://www.calcitapp...AVIAddXSubs.php
En de bedoeling is dat de srt IN je divx wordt verplaatst, dus dan hoef je geen losse srt bestand bij je video te zetten.

Zet beide bestanden in 1 map (avi + srt) en geef ze beide zelfde naam (voorbeeld.avi en voorbeeld.srt). Open dan je avi met AviAddXSubs. Je krijgt dan volgens mij een .divx bestand, sommige dvd spelers kunnen hiermee niet goed omgaan. Dit kan je handmatig veranderen in .avi ;) En de ondertiteling moet je activeren met je afstandsbediening, hij wordt namelijk niet ingebrand in de avi, want zo kan je meerdere ondertitels toevoegen aan een film.

Succes!

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#5 sikje

sikje

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 08 april 2010 - 22:14

[quote name='Aps' date='07 april 2010 - 14:41 ' timestamp='1270647709' post='254925']
[quote name='sikje' date='07 april 2010 - 10:59 ' timestamp='1270630775' post='254915']
[/quote]

Er is inmiddels al versie 9.4 (1/4/2010) uit. Dus ik zou het even updaten:
http://www.calcitapp...AVIAddXSubs.php
En de bedoeling is dat de srt IN je divx wordt verplaatst, dus dan hoef je geen losse srt bestand bij je video te zetten.

Zet beide bestanden in 1 map (avi + srt) en geef ze beide zelfde naam (voorbeeld.avi en voorbeeld.srt). Open dan je avi met AviAddXSubs. Je krijgt dan volgens mij een .divx bestand, sommige dvd spelers kunnen hiermee niet goed omgaan. Dit kan je handmatig veranderen in .avi ;) En de ondertiteling moet je activeren met je afstandsbediening, hij wordt namelijk niet ingebrand in de avi, want zo kan je meerdere ondertitels toevoegen aan een film.

Succes!
[/quote

Hartelijk dank, het is me gelukt :-)

Topic mag voor mijn part worden afgesloten!!!!

#6 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 09 april 2010 - 00:05

Graag gedaan :duimpje: :closed:

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers