Ga naar inhoud

Foto

Vraagje over logo over DiVX & XViD video.

11 replies to this topic

#1 SOCiETY

SOCiETY

Acteur

• Members
  • 368 Posts:

Gepost 31 mei 2010 - 22:41

Hallo allemaal weet niet of dit het goede topic is zo niet dan verplaats het topic maar!

Maar nu mijn vraag, mischien een hele vreemde vraag, maar weet iemand mischien hoe ik een logo
rechts boven in de hoek van mijn filmpjes krijg?!?! Ik leg het even uit ... ik wil gewoon een
soort eigen tv logo bovenin mijn beeld van de video. Zoiets als het DiVX logo(onderin beeld)
wat jullie allemaal wel kennen. Maar het logo moet niet in de video gebakken zitten maar
gewoon als een soort layer. Zodat het logo alleen op mijn computer zichtbaar is en niet vast
in de video zit!

Ik zoek al maanden hiernaar en ben bang dat zo'n soort programma niet bestaat, er zijn genoeg
programma's om een logo vast in een video te converteren maar dat is dus niet mijn bedoeling!

Hoop dat er iemand is die mij kan helpen!

#2 Ultimacy

Ultimacy

Bijrolspeler

• Members
  • 224 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 03:54

Dat is een lastige. Dan zou het waarschijnlijk net als een ondertitel een .tiff of .bmp moeten zijn. Zo uit mijn hoofd kan ik geen programma bedenken waarmee je zelf een losstaande layer kan plaatsen. Misschien iets waarmee je meerdere overlays kan ordenen via een raster? Of misschien als plugin voor een bestaand programma? Ik zal eens rondkijken op internet. Als ik iets vind laat ik het je weten.

"Emendatio pars studiorum longe utilissima"

#3 SOCiETY

SOCiETY

Acteur

• Members
  • 368 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 15:41

Dat is een lastige. Dan zou het waarschijnlijk net als een ondertitel een .tiff of .bmp moeten zijn. Zo uit mijn hoofd kan ik geen programma bedenken waarmee je zelf een losstaande layer kan plaatsen. Misschien iets waarmee je meerdere overlays kan ordenen via een raster? Of misschien als plugin voor een bestaand programma? Ik zal eens rondkijken op internet. Als ik iets vind laat ik het je weten.

Ja zoiets zou het wel moeten zijn ja... als het er is dan. Alvast bedankt voor de moeite! :D

#4 noppes12

noppes12

Acteur

• Banned
  • 318 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 15:45

is dat divx logo niet te vervangen.

Ander mail je toch naar de maker van dat proggie of dat mogelijk is
Alleen om ondertitels erop te zetten.

#5 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 16:07

Ik heb gekeken bij VirtualDub voor bepaalde filters, maar die worden dan permanent in een video gezet. Nog niks gevonden, maar zoek wel verder voor je :duimpje:

Edit: En anders misschien proberen wat Noppes voorstelt. Kan handig zijn.

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#6 SOCiETY

SOCiETY

Acteur

• Members
  • 368 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 16:47

is dat divx logo niet te vervangen.

Ander mail je toch naar de maker van dat proggie of dat mogelijk is

Ik had al gekeken of ik dat DiVX logo kon vervangen en verplaatsen maar tot op heden is het mij
nog niet gelukt. En ik denk niet dat de makers van DiVX mij daar antwoord op geven maar zou het
altijd kunnen proberen natuurlijk! Bedankt voor je reply!

Ik heb gekeken bij VirtualDub voor bepaalde filters, maar die worden dan permanent in een video gezet. Nog niks gevonden, maar zoek wel verder voor je :duimpje:

Edit: En anders misschien proberen wat Noppes voorstelt. Kan handig zijn.

Ja zat ook al te kijken bij VirtualDub maar kon ook niks vinden. Maar ook hardstikke bedankt voor
de moeite! :el33ti0:

#7 amai

amai

Figurant

• Members
  • 219 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 18:46

neem eens een kijkje in DVD-Lab PRO, daar is misschien een oplossing.
Aantwaarpe Is 't Stad, De Rest Is Parking.

#8 SOCiETY

SOCiETY

Acteur

• Members
  • 368 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 19:12

neem eens een kijkje in DVD-Lab PRO, daar is misschien een oplossing.

Was even aan het kijken en zoeken naar de functies van DVD-Lab PRO... Het is een heel mooi
programma, maar zoals ik het hier zie, en begrijp zou het mogelijk kunnen zijn mits je de DiVX & XViD
video omzet naar een DVD dus naar .vob bestanden. En ik wou eigenlijk niks omzetten gewoon een klein
logo'tje .ico .tiff .bmp ofzo boven in de hoek, zeg maar gewoon vast in de player en niet in de video!

Maar ik kijk nog even verder bij die DVD-Lab PRO en mischien vind ik nog wel iets. Bedankt dat je de moeite
hebt genomen om even te reageren. Alle reacties en tips zijn welkom want ben bang dat er zo'n soort
programma toch niet bestaat!

#9 amai

amai

Figurant

• Members
  • 219 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 19:17

als je logos wil tonen in overlay op avi of divx enz gebruik dan vlc-player, daar zit een optie in om logos en dergelijke te tonen dacht ik.
Aantwaarpe Is 't Stad, De Rest Is Parking.

#10 SOCiETY

SOCiETY

Acteur

• Members
  • 368 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 20:22

als je logos wil tonen in overlay op avi of divx enz gebruik dan vlc-player, daar zit een optie in om logos en dergelijke te tonen dacht ik.

Thnx en ja hoor het is gelukt! :D Dit zocht ik! Super ik ben weer happy hardstikke bedankt! En jullie allemaal trouwens
voor de moeite en voor het reageren op mijn vraag. DANK U!

#11 Aps

Aps

Film Producent

• Members
  • 8125 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 20:47

Mooi zo :duimpje:

Geposte afbeelding

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

I don`t suffer from insanity - I enjoy every minute of it

#12 SOCiETY

SOCiETY

Acteur

• Members
  • 368 Posts:

Gepost 01 juni 2010 - 21:14

Ja moet nog een beetje uitzoeken hoe het werkt maar ik heb mijn logo bovenin!
Nu nog even kijken hoe ik de instellingen laat opslaan want hij gooit steeds
mijn voorkeuren eruit als ik VLC opnieuw opstart! Maar dat komt wel goed.
Ga zo door met deze site ik ga even verder knutselen met VLC!

Update: Ps... hoe laat ik VLC media player toch mijn instellingen opslaan???
ben ze elke keer kwijt! :( maar voor de rest toppie programma! :D

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers