Ga naar inhoud

Foto

Hulp Gevraagd Voor Onderzoek

4 replies to this topic

#1 joris kreb

joris kreb

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 27 juli 2010 - 12:01

Beste lezers/subbers,

Ter afsluiting van mijn Masterprogramma Vertalen aan de Universiteit Utrecht ben ik bezig met het schrijven en researchen van mijn scriptie. In mijn scriptie wil ik een overzicht gaan geven van het Nederlandse ondertitellandschap op internet. Een centrale vraag die ik probeer te beantwoorden is deze: Waarom steken mensen zo veel tijd en zorg in het maken van ondertitels terwijl ze er op het eerste gezicht niets voor terug krijgen?

Als je zelf vertalingen maakt of uploadt (ook al waren het er tot nog toe maar een paar) en het lijkt je interessant, dan kun je me helpen. Ik heb namelijk een vragenlijst gemaakt waarin ik jullie naar je mening vraag over de subgemeenschap, ondertitels, en je eigen motivatie om te vertalen. De vragenlijst is online en duurt ongeveer 15 tot 30 minuten om in te vullen. Natuurlijk blijven je antwoorden anoniem (ik kan niet zien wie de vragenlijst heeft ingevuld) en ik zal in mijn scriptie ook geen nicknames o.i.d. vermelden. Ik zal natuurlijk ook objectief met mijn verkregen informatie omgaan, alleen al omdat ik hierdoor een hoger cijfer zou krijgen.

De link is: www.thesistools.com/web/?id=148679

Bedankt voor je aandacht en hopelijk ook voor het invullen.

Groet,
Joris Kreb

#2 noppes12

noppes12

Acteur

• Banned
  • 318 Posts:

Gepost 27 juli 2010 - 14:49

Heb hem voor je ingevuld.

:duimpje: s6 ermee.
Alleen om ondertitels erop te zetten.

#3 joris kreb

joris kreb

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 27 juli 2010 - 15:26

Dank!

Heb hem voor je ingevuld.

:duimpje: s6 ermee.

#4 joris kreb

joris kreb

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 12 oktober 2012 - 11:39

Eeuwen geleden reeds voltooid en nodeloos uitgesteld. Maar toch...

Het onderzoek is afgerond. Mijn scripte is hier te vinden:

http://igitur-archiv...56/UUindex.html

Bedankt, iedereen die heeft meegewerkt,

Joris.

#5 Astimo

Astimo

Hoofdrolspeler

• Members
  • 663 Posts:

Gepost 15 oktober 2012 - 09:04

Dank je voor je terugmelding. Toch leuk te lezen wat je met de informatie gedaan hebt.
:)

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers