Ga naar inhoud

Foto

Sony TV herkent geen SRT-bestand

14 replies to this topic

#1 T-Max

T-Max

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 10:33

Beste mensen,

Sinds kort bekijk ik films (AVI-bestanden via USB-stick) op mijn TV. 1 enkel probleem....... De ondertitels komen niet op het scherm alhoewel het met PC wel lukt. Kan me iemand zeggen wat me te doen staat ?

Groetjes

#2 anpet

anpet

Bijrolspeler

• Members
  • 271 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 10:42

Beste mensen,

Sinds kort bekijk ik films (AVI-bestanden via USB-stick) op mijn TV. 1 enkel probleem....... De ondertitels komen niet op het scherm alhoewel het met PC wel lukt. Kan me iemand zeggen wat me te doen staat ?

Groetjes

je kan alleen een film bekijken op je tv met een usb stick als je een film heb met ingebrande subs
een avi film met een aparte sub bestand gaat niet een pc werk even anders dan een tv

#3 T-Max

T-Max

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 10:49

Beste mensen,

Groetjes

je kan alleen een film bekijken op je tv met een usb stick als je een film heb met ingebrande subs
een avi film met een aparte sub bestand gaat niet een pc werk even anders dan een tv

Hoi, bedankt voor uw snelle reactie ! Hoe ga ik dan tewerk ? AVI-bestanden converteren naar iets anders ?

#4 anpet

anpet

Bijrolspeler

• Members
  • 271 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 11:12

Beste mensen,

Groetjes

Hoi, bedankt voor uw snelle reactie ! Hoe ga ik dan tewerk ? AVI-bestanden converteren naar iets anders ?om
ik denk aan het programma het beste is om de film te con verteren met een programma waarin je de sub in zet Een ondertiteling kun je vast in je film zetten met het gratis programma: AVI Recomp.
Als dat gedaan is dan moet je ondertitelde film nog naar 3GP omzetten.
Op deze website staan een paar programma´s die je kunt gebruiken.

#5 T-Max

T-Max

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 11:28

Beste mensen,

Groetjes

Hoi, bedankt voor uw snelle reactie ! Hoe ga ik dan tewerk ? AVI-bestanden converteren naar iets anders ?om
ik denk aan het programma het beste is om de film te con verteren met een programma waarin je de sub in zet Een ondertiteling kun je vast in je film zetten met het gratis programma: AVI Recomp.

Ik ga het allemaal eens uitproberen. Alvast bedankt ! :duimpje:

#6 asterix2000

asterix2000

Figurant

• Banned
  • 192 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 12:30

Ik begrijp eenvoudig weg het hier gestelde probleem niet? Ik speel al enkele jaren AVI films inclusief ondertitels af via USB stick en memorycard op TV. Gewoon film en srt dezelfde naam geven en in een map plaatsen, de film speelt dan af op TV en neemt de ondertitel synchroon mee.
Het enige probleem dat ik heb, de ondertitels willen niet meelopen, is bij axxo film. Waarom weet ik nog steeds niet? Ook op PC willen die films met srt in subtitelworkshop niet automatisch starten. Maar dat probleem is eenvoudig op te lossen door van de film een andere versie dan axxo te downloaden, met gegarandeerde betere kwaliteit. Axxo films zijn nu zeker niet de beste kwaliteit, men heeft steeds betere alternatieven.
Dus bij mij werkt dat heel goed en heb op deze wijze al honderden euro's gespaard aan DVD's.
Mijn DVD speler is ook helemaal niet duur of speciaal. Gewoon WELLTECH Micro-dvd-installatie model 40056/HTDVDM 52. Scart verbinding met TV.
Heeft bij Lidl ongeveer 50 euro gekost en speelt alles. Dus het goedkoopste van goedkoopste!

#7 T-Max

T-Max

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 12:52

Ik begrijp eenvoudig weg het hier gestelde probleem niet? Ik speel al enkele jaren AVI films inclusief ondertitels af via USB stick en memorycard op TV. Gewoon film en srt dezelfde naam geven en in een map plaatsen, de film speelt dan af op TV en neemt de ondertitel synchroon mee.
Het enige probleem dat ik heb, de ondertitels willen niet meelopen, is bij axxo film. Waarom weet ik nog steeds niet? Ook op PC willen die films met srt in subtitelworkshop niet automatisch starten. Maar dat probleem is eenvoudig op te lossen door van de film een andere versie dan axxo te downloaden, met gegarandeerde betere kwaliteit. Axxo films zijn nu zeker niet de beste kwaliteit, men heeft steeds betere alternatieven.
Dus bij mij werkt dat heel goed en heb op deze wijze al honderden euro's gespaard aan DVD's.
Mijn DVD speler is ook helemaal niet duur of speciaal. Gewoon WELLTECH Micro-dvd-installatie model 40056/HTDVDM 52. Scart verbinding met TV.
Heeft bij Lidl ongeveer 50 euro gekost en speelt alles. Dus het goedkoopste van goedkoopste!

Sluit jij USB aan op DVD-speler of rechtstreeks op TV ?

#8 T-Max

T-Max

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 13:25

Beste mensen,

Groetjes

Ik ga het allemaal eens uitproberen. Alvast bedankt ! :duimpje:

AVS Video Converter 6 is nie gratis <_< . Andere, gratis software ?

#9 noppes12

noppes12

Acteur

• Banned
  • 318 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 14:29

De film en de srt, die op de usb stick moeten komen.

Zet eerst beide in een map, dan de film:

1 - naam veranderen en bestandsnaam knippen dan zie je een leeg veld bij de film staan.
( zelfde naam komt terug windows accepteert geen lege velden, en weet je zeker
dat de beide namen hetzelfde gaan worden)

2 - dan naar het srt file gaan en naamveranderen en plakken
3 - dan hebben beide dezelfde naam.

Meeste apparatuur van nu kan daarmee overweg.
Alleen om ondertitels erop te zetten.

#10 asterix2000

asterix2000

Figurant

• Banned
  • 192 Posts:

Gepost 26 augustus 2010 - 15:45

USB stick in de video speler en van video via scart naar TV, dacht dat dat logisch was, niet.

#11 T-Max

T-Max

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 27 augustus 2010 - 09:47

De film en de srt, die op de usb stick moeten komen.

Zet eerst beide in een map, dan de film:

1 - naam veranderen en bestandsnaam knippen dan zie je een leeg veld bij de film staan.
( zelfde naam komt terug windows accepteert geen lege velden, en weet je zeker
dat de beide namen hetzelfde gaan worden)

2 - dan naar het srt file gaan en naamveranderen en plakken
3 - dan hebben beide dezelfde naam.

Meeste apparatuur van nu kan daarmee overweg.

Hey, heb ik gedaan. Enkel stonden AVI en SRT-bestand samen met andere AVI en SRT bestanden. Zal ze eens in apparte filmfile zetten, dus dat enkel AVI en SRT bestand in 1 filmbestand staan ?

#12 T-Max

T-Max

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 27 augustus 2010 - 09:49

USB stick in de video speler en van video via scart naar TV, dacht dat dat logisch was, niet.

ja ja, da wel..... maar wou het proberen zonder externe dvd/media player. Denk dat ik dan best de tittels brand in de film zelf...........

#13 asterix2000

asterix2000

Figurant

• Banned
  • 192 Posts:

Gepost 27 augustus 2010 - 11:56

In dat geval kan ik je niet helpen. Heb ik geen ervaring mee en ken dat zelfs niet.
Is due TV met ingebouwde DVD speler als ik het goed begrijp.

#14 T-Max

T-Max

Snoersleper

• Members
  • 8 Posts:

Gepost 27 augustus 2010 - 12:09

In dat geval kan ik je niet helpen. Heb ik geen ervaring mee en ken dat zelfs niet.
Is due TV met ingebouwde DVD speler als ik het goed begrijp.

mijn TV kan films van rechtstreeks aangesloten USB lezen

#15 Dustria

Dustria

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 16 december 2010 - 19:11

Beste mensen,

Groetjes

Is inderdaad niet mogelijk, heb mijn Sony ex600 sinds gisteren en lukt niet om srt weer te geven. Wel spijtig, want ga ze heus niet allemaal inbakken ze :-) teveel werk. Gewoon werken met een multimedia harde schijf zoals Iomega die ondertitel goed ondersteunt.
Zie: http://pc-en-interne...eenplay-hd.html

Ps: Als deze ondertitel wel op een Sony kan afgespeeld worden via usb, laat het graag weten! Maar betwijfel het...

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers