Ga naar inhoud

Foto

Ondertiteling inbakken onder HD-films

10 replies to this topic

#1 zwikkes

zwikkes

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 13 oktober 2010 - 13:44

Hallo, ik ben nieuw op het gebied van ondertitels, vandaar dat ik de vraag aan jullie stel.

Ik heb een nieuwe LG (42LE5510) televisie gekocht die via de usb de navolgende bestanden ondersteunt:

De volgende filmbestanden worden ondersteund: (*.mpg/*.mpeg/*dat/*.ts/*.trp/*.tp/*.vob/*.mp4/*.mov/*.mkv/*.dvix/*.avi/*. asf/*.wmv/*.avi(motion-jpeg)/*.mp4(motion-jpeg)/*.mkv(motion-jpeg))

Videoformaat : DivX3.11, DivX4.12, DivX5.x, DivX6, Xvid1.00, Xvid1.01, Xvid1.02, Xvid1.03, Xvid1.10 beta-1/beta-2, Mpeg-1, Mpeg-2, Mpeg-4, H.264/AVC, VC1, JPEG, Sorenson H.263 Audioformaat: Dolby Digital, AAC, Mpeg, MP3, LPCM, HE-AAC, ADPCM, WMA Bitsnelheid: 32 kbps tot 320 kbps (MP3)

Extern ondertitelformaat : *.smi/*.srt/*.sub(MicroDVD,Subviewer1.0/2.0)/*.ass/*.ssa/*.txt(TMPlayer)/*.psb(PowerDivX)

Intern ondertitelformaat: alleen XSUB (Dit is het ondertitelformaat dat in DivX6 bestanden wordt gebruikt)

Extra info:

Bepaalde door de gebruiker gemaakte ondertitels werken misschien niet correct. Sommige speciale tekens worden niet ondersteund in de ondertiteling. HTML tags worden niet ondersteund in ondertiteling. Ondertiteling in talen anders dan de ondersteunde talen is niet beschikbaar. Het wijzigen van het lettertype en de kleur van ondertiteling wordt niet ondersteund. Ondertiteling in andere talen dan de opgegeven taal wordt niet ondersteund. Videobestanden met ondertitelingsbestanden van 1 MB of groter worden mogelijk niet goed weergegeven.

Welnu, ik heb nu al verschillende HD-films (voor mkv met .srt ondertiteling) gedownload
(en speel die af met een externe harde schijf), waarbij het beeld en geluid perfect is echter waarbij de ondertiteling absoluut niet eronder te krijgen is (via menu herkend hij ook niets). Heb al geprobeerd om de ondertiteling separaat te downloaden en dezelfde naam te geven, maar ook dit helpt niet. Heeft iemand een idee wat ik
fout doe?

Ik heb op jullie site al heel veel progjes gevonden, maar misschien is er een die onder HD-materiaal ondertitels kan inbakken. Ik heb er wel gevonden (incl. instructies), maar die zijn meestal voor avis. Kent iemand zon progje? En hoe gaat een en ander in zijn werk?
Kan ik dan bijvoorbeeld uit het originele bestand (waar een goede ondertiteling bijzit) deze rippen en inbakken? Dan zou mijn probleem in ieder geval geholpen zijn (alhoewel ik liever heb dat ze direct werken natuurlijk).

Eigenlijk heb ik hetzelfde probleem met vobs, wel gedownload met ondertiteling maar ze
worden niet getoond. Ik had gehoopt eigenlijk niet meer te hoeven branden, maar dat is helaas
nog niet gelukt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Conny

#2 titanickse

titanickse

Cameraman

• Members
  • 56 Posts:

Gepost 13 oktober 2010 - 13:52

Ik gebruik xvid4psp om mkvs en srts samen te voegen naar mp4.
Kwaliteit blijft en mp4 speelt op bijna alles, zelfs mijn telefoon...

#3 pjcv

pjcv

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 13 oktober 2010 - 16:55

MKV is een zogenaamde container. Met het programmaatje MKVMERGE kun je de SRT in de MKV mee verpakken.
Van VIDEO_TS (VOB) bestanden kun je met met MAKEMKV een MKV maken en dan indien gewenst ook een SRT mee verpakken.
Wel belangrijk is om de timing van de SRT en de Audio goed te synchroniseren met behulp van SUBTITLEWORKSHOP.
Al deze programma's zijn gratis en voor niets te downloaden.
Veel succes.

#4 zwikkes

zwikkes

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 14 oktober 2010 - 09:54

Ik gebruik xvid4psp om mkvs en srts samen te voegen naar mp4.
Kwaliteit blijft en mp4 speelt op bijna alles, zelfs mijn telefoon...

Ik zal het vanavond eens gaan proberen. Ik dacht dat naar MP4 omzetten kwaliteitsverlies oplevert.
We zullen zien.

#5 zwikkes

zwikkes

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 14 oktober 2010 - 09:58

MKV is een zogenaamde container. Met het programmaatje MKVMERGE kun je de SRT in de MKV mee verpakken.
Van VIDEO_TS (VOB) bestanden kun je met met MAKEMKV een MKV maken en dan indien gewenst ook een SRT mee verpakken.
Wel belangrijk is om de timing van de SRT en de Audio goed te synchroniseren met behulp van SUBTITLEWORKSHOP.
Veel succes.

Doel je dan op het inbakken (jij noemt het verpakken) van ondertitels? Alle bestanden die ik heb gedl beschikken al over een ondertiteling (maar deze laat hij om een of andere wazige reden niet zien).
Zal het er eens op gaan wagen dan....

bedankt

#6 zwikkes

zwikkes

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 15 oktober 2010 - 11:31

Veel succes.

Doel je dan op het inbakken (jij noemt het verpakken) van ondertitels? Alle bestanden die ik heb gedl beschikken al over een ondertiteling (maar deze laat hij om een of andere wazige reden niet zien).
Zal het er eens op gaan wagen dan....

bedankt

Ondertitels worden helaas niet ingebakken (hardcoded). Televisie blijft het niet herkennen.
Je zou zeggen dat er toch een progje moet zijn die materiaal (wel hd) inclusief de daarbij (te selecteren)
ondertitels gemakkelijk laat inbakken (net zoals dit bij avi wel te doen is).

Iemand nog een suggestie (zonder kwaliteitsverlies, want daarom dl ik hd-materiaal).

Bedankt

Conny

#7 relentless

relentless

Oscar Winnaar

• Members
  • 1020 Posts:

Gepost 15 oktober 2010 - 12:23

Ondertitels worden op die manier inderdaad NIET ingebakken in een .mkv. Enkel "gemerged" (verpakt).

Heb je al eens geprobeerd om met de afstandsbediening op de "sub" knop te duwen? (mijne heeft dat bv.). Op die manier zou je ze wel zichtbaar kunnen maken. Ik zou denken dat ze dan wel zichtbaar moeten zijn. Als ik die beschrijving van je TV lees, zouden normale .srt wel afgespeeld moeten worden. Er zitten geen HTML tags in, geen rare tekens (of italics <i> </i> zouden rare tekens moeten zijn), en de bestandsgrootte is NOOIT boven de 1 MB.

Wat je ook kan proberen is om eventueel achter de laatst regel van de .srt het aantal witregels te verwijderen, of er 1 of 2 te zetten. Sommige TV's en standaloneplayers kunnen soms de ondertiteling niet lezen als er geen of teveel witregels staan.

En iets omzetten (encoden) naar een ander formaat of weet ik veel wat, zal altijd tot een kwaliteitsverlies lijden. Al is het maar een beetje, soms amper merkbaar.

Ikzelf heb hier allemaal geen last mee. (Maar ik heb dan ook geen LG TV :P)
I'm a crazy subtitler! How about you? Bringing you quality retail synchronized scene release subtitles since 2006!
Vanaf nu zijn mijn retailsubs te vinden op www.nlondertitels.com . Dé site voor de betere retailsubs.

#8 stanan

stanan

Decorbouwer

• Members
  • 32 Posts:

Gepost 15 oktober 2010 - 12:27

Heb ik ook last van gehad, zorg dat de naam van de film overeen komt met de ondertitel

#9 Opa38

Opa38

Figurant

• Members
  • 172 Posts:

Gepost 19 oktober 2010 - 10:26

http://handbrake.fr/

Kijk hier is naar hier bak ik me subs mee in,is een gratis programma, en ze zijn daarna gewoon te selecteren.

Gr Opa38.

Ps eventueel kan je er ook nog andere subs bijzetten B.v Als je een duitse film heb kan je daar de engelse en ned Subs inzetten.

Dit ales gaat zonder kwaliteits verlies want het blijft een MKV bestand(instelbaar).
__________________________Geposte afbeelding

#10 zwikkes

zwikkes

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 19 oktober 2010 - 12:39

Had alles al geprobeerd, maar de ultieme oplossing is toch echt: een mediaspeler.
Heb een AC Ryan Playon HD gekocht voor nog geen 100 euris. Plug mijn harde schijf
erin en hij speelt letterlijk alles (tot op heden). Iso, Vob, MKV, T2S etc etc.

Ondertiteling is ook geen probleem meer. Echt een aanrader!

Iedereen bedankt voor de hulp / het meedenken.

Gr Conny

#11 RoboRob

RoboRob

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 19 oktober 2010 - 22:52

Ik heb hetzelfde probleem en kom er gvd niet uit :afgekeurd:

Deze post is bewerkt door Aps: 20 oktober 2010 - 00:13
reclame

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers