Ga naar inhoud

Foto

Ondertiteling MKV Via USB

6 replies to this topic

#1 SwaffelSmurf

SwaffelSmurf

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 05 december 2010 - 12:35

Hallo,

Deze week heb ik een blu-ray speler van Samsung aangeschaft. De blu-ray speler is van het type "BD-C5500". Een geweldig apparaat, alleen heb ik een klein probleempje. Wanneer ik MKV bestanden van mijn PC op de harde schijf zet, en deze schijf vervolgens insteek op de blu-ray speler, krijg ik geen ondertitels te zien. Op de afstandsbediening zit een knopje om de ondertitels in te stellen. Dit werkt helaas alleen als je een DVD schijfje of een blu-ray schijfje afspeelt.

Het is dus niet mogelijk de ondertitels te veranderen. Wel kun je de audio (talen) aanpassen. Heeft iemand hier soms ervaring mee? Of is het mogelijk de ondertitels in te bakken in een MKV bestand? Net zoals dat bij de DivX formaten kan?

Groeten,
Ivo

#2 Rie

Rie

Bijrolspeler

• Members
  • 250 Posts:

Gepost 05 december 2010 - 14:41

Hallo,

Deze week heb ik een blu-ray speler van Samsung aangeschaft. De blu-ray speler is van het type "BD-C5500". Een geweldig apparaat, alleen heb ik een klein probleempje. Wanneer ik MKV bestanden van mijn PC op de harde schijf zet, en deze schijf vervolgens insteek op de blu-ray speler, krijg ik geen ondertitels te zien. Op de afstandsbediening zit een knopje om de ondertitels in te stellen. Dit werkt helaas alleen als je een DVD schijfje of een blu-ray schijfje afspeelt.

Het is dus niet mogelijk de ondertitels te veranderen. Wel kun je de audio (talen) aanpassen. Heeft iemand hier soms ervaring mee? Of is het mogelijk de ondertitels in te bakken in een MKV bestand? Net zoals dat bij de DivX formaten kan?

Groeten,
Ivo

Dag Ivo, mooi eigenlijk dat je met zo 'n Blue-Ray speler ook MKV bestanden kan afspelen.
Maar je ondertitels, staan die apart, ik bedoel zoals we gewoon zijn te doen, (de oude truc, die we ook toepasten met de DviX), dezelfde naam als het videobestand in dezelfde map?
Als dit zo is, kan je misschien eens proberen de ondertitel in het MKV bestand op te nemen, (zoals het eigenlijk hoort), met "MKVmerge" freeware, HIER te vinden.
Versie 4.0.0. is aan te bevelen, heeft ook als optie Nederlands.
De meeste recentere versies passen compressie van de headers toe, die niet als default op "uit" staat, waardoor je bij sommige externe players problemen kan hebben.
Met die 4.0.0. versie is dit niet het geval.
De ondertitel opnemen in het MKV bestand vergt geen langdurige conversie, want de video blijft onaangeroerd.
Het samenvoegen is in enkele minuutjes geklonken.
Ik bezit geen Blue-Ray speler, ik kan er dus niet over oordelen, maar het zou kunnen dat die speler de ondetitels wel herkent als ze in het MKV bestand zitten.
Het valt eens uit te proberen.
Het is in ieder geval minder omslachtig dan het inbranden van de sub's,
want dit vergt opnieuw converteren (zeer tijdrovend) van de videobestanden, met mogelijk kwaliteitsverlies als gevolg.
Meer uitleg kan je HIER vinden.
Het is mogelijk om meerdere ondertitels in het MKV bestand op te nemen, die je nadien zou moeten kunnen selecteren, tenminste, als jouw Samsung speler die functies ondersteunt.
Succes gewenst.
Gr.

Henri.

#3 SwaffelSmurf

SwaffelSmurf

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 05 december 2010 - 18:41

Beste Henri,

Allereerst bedankt voor uw snelle reactie. Er zitten geen .srt bestanden bij de MKV file. Wanneer ik de MKV file afspeel met de VLC player is het mogelijk de ondertitels in te stellen. Echter wanneer ik het bestand via de blu-ray speler afspeel is het niet mogelijk de ondertitels aan te passen. In de handleiding kan ik niks vinden over de ondertitels bij een MKV bestand.

Edit na wat geprobeerd te hebben, ben ike rachter gekomen dat de ondertitels wel werken wanneer ik de srt files gewoon in dezelfde map plaats. Weet iemand soms een programma waarmee ik de srt files uit het MKV bestand kan rippen?

Groeten,
Ivo

#4 Rie

Rie

Bijrolspeler

• Members
  • 250 Posts:

Gepost 05 december 2010 - 20:06

Beste Henri,

Allereerst bedankt voor uw snelle reactie. Er zitten geen .srt bestanden bij de MKV file. Wanneer ik de MKV file afspeel met de VLC player is het mogelijk de ondertitels in te stellen. Echter wanneer ik het bestand via de blu-ray speler afspeel is het niet mogelijk de ondertitels aan te passen. In de handleiding kan ik niks vinden over de ondertitels bij een MKV bestand.

Edit na wat geprobeerd te hebben, ben ike rachter gekomen dat de ondertitels wel werken wanneer ik de srt files gewoon in dezelfde map plaats. Weet iemand soms een programma waarmee ik de srt files uit het MKV bestand kan rippen?

Groeten,
Ivo

Ivo, ik kan het allemaal niet goed volgen, want ik speel mijn films en tv series hier al jaar en dag met de ondertitel file in dezelfde map en dezelfde naam van het videobestand waar het bij hoort.
Maar goed, om op je vraag te antwoorden, je kan een ondertitel uit een MKV bestand halen, als er één inzit natuurlijk, met het programma "MKVExtractGUI2".
Installeer MKVmerge zoals voorheen beschreven, je moet dus eerst "MKVmerge" installeren, anders zal "MKVextract" ook niet werken.
Na het installeren van MKVmerge, krijg je in je in de map "program files" van je PC de map met de naam "MKVtoolnix", het pad is doorgaans bij Windows: "C:\Program Files\MKVtoolnix".
In die map zet je de MKVExtractGUI2, die je HIER kan downloaden.
Het moet in de MKVtoolnix map zitten, anders gaat het niet werken.
Dit eenvoudig stukje software zal je in staat stellen, om ondertitel bestanden en of audio tracks die in een MKV bestand zitten, afzonderlijk op te slaan, of zoals je wil te rippen uit de MKV.
MKVExtractGUI2 moet zich dus in de MKVtoolnix map bevinden, maar je kan wel een snelkoppeling maken, naar bijvoorbeeld het bureaublad, om het gemakkelijk op te starten.
Als je dus "MKVmerge" en "MKVextract" op je PC hebt, software die helemaal gratis is en in enkele minuutjes geïnstalleerd is, kan je naar believen ondertitels en audiosporen toevoegen aan, of rippen van je MKV bestanden, in een oogwenk.
Veel MKV plezier.

Gr.
Henri.

#5 SwaffelSmurf

SwaffelSmurf

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 07 december 2010 - 16:15

Bedankt, het is me al gelukt. Wanneer ik het MKV bestand en de ondertiteling in dezelfde map zet speelt hij de ondertitels gewoon af.

#6 Mad

Mad

Snoersleper

• Members
  • 1 Posts:

Gepost 09 februari 2012 - 15:47

Bedankt, het is me al gelukt. Wanneer ik het MKV bestand en de ondertiteling in dezelfde map zet speelt hij de ondertitels gewoon af.

Hallo,
hoe is het gelukt dan?
Ik heb het zelfde probleem met mijn nieuwe samsung htd6750w.
Ik heb dat programma gebruikt maar het lukt me niet.

#7 Unlimited Movie

Unlimited Movie

Op-Auditie

• Banned
  • 100 Posts:

Gepost 19 februari 2012 - 18:22

Mad, Is het MKV met SRT bestand?

www.******.eu

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers