Ga naar inhoud

Foto

Probleem met SRT en MKV bestand

4 replies to this topic

#1 benbbulo

benbbulo

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 26 januari 2011 - 23:34

De hoge kwaliteit blu-ray films worden vaak in een matroska file op internet gezet. In deze .MKV file zit soms een ondertitel welke je optioneel aan of uit kan zetten. In mijn geval gaat het om een .MKV file met een Engelse sub erin. Ik wil geen filmbestand met een Engelse ondertitel maar met een Nederlandse ondertitel, welke in een .SRT bestand is gedownload.

Met MKVmerge GUI kan de Engelse sub eruit worden gehaald. Het zou tevens mogelijk moeten zijn om hier een .SRT bestand in te voegen. Bij geeft MKVmerge GUI dan de volgende foutmelding: "Fout:Het spoor ummer 0 van bestand 'D:\Bittorent\Inception.720p.BluRay.x264-CROSSBOW\crossbow.inception.720p (1).srt' kan niet bijgevoegd worden aan dit spoor nummer 1 van bestand 'D:\Bittorent\Inception.720p.BluRay.x264-CROSSBOW\crossbow.inception.720p (1).mkv'. De formaten komen niet overeen."

Ik het lang zitten broeden maar ik kan er niet achter komen wat er nu fout aan is.

Wat ik kan doen is om de .MKV file om te zetten naar een .AVI bestand, maar aangezien er in de toekomst alleen maar meer .MKV filmbestanden op het internet te vinden zullen zijn is dit geen oplossing voor mijn probleem.

Ik wil de .SRT file in de .MKV zetten omdat anders mijn ConvertXTo DVD problemen geeft. Deze voegt namelijk niet een .SRT file samen met een .MKV waardoor er geen subs op de DVD terug zijn te vinden.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

#2 paxxoi

paxxoi

Op-Auditie

• Members
  • 112 Posts:

Gepost 27 januari 2011 - 00:40

Welke versie van MKVmerge gebruik je? Ikzelf V3.4.0 en heb dit probleem nog nooit gehad. Deze versie is echter niet in het Nederlands.

Overigens... waarom neem je niet gewoon een DVD versie van dezelfde film als je die film het toch via een DVD gaat bekijken? Iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk, maar je DVD wordt er niet beter op als MKV bestanden gaat omzetten naar DVD formaat. Scheelt een hoop werk, lijkt me.

MKV bestanden kun je beter streamen met een mediaplayer, zoals één van de AC Ryan Playon!HD spelers. Scheelt op den duur ook een hoop DVDs.

#3 Silka

Silka

Op-Auditie

• Members
  • 109 Posts:

Gepost 27 januari 2011 - 04:51

ik weet niet maar ik heb geen enkel probleem met ConvertXtoDVD als het MKV's en SRT's betreft. Ik stream zelf alles idd naar mn tv (via TVMobiLi) maar voor een maat zet ik wel eens MKV en SRT om naar DVD.. ik heb ConvertXtoDVD geïnstalleerd en verder ook niets aan de instellingen veranderd.. zorg dat de srt precies dezelfde naam heeft als de mkv dan moet het goed gaan :duimpje:

#4 benbbulo

benbbulo

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 27 januari 2011 - 11:28

Ik gebruik de nieuwste versie 4.4.0 deze is dus wel in het Nederlands. Ik ga straks het even proberen met versie 3.4.0.

Omdat vele blu-ray versies niet in een klare DVD formaat zijn te vinden. De meeste blu-rays zijn .MKV bestanden een enkele is een .AVI bestand. Ik wil deze blu-rays op een DVD branden zodat ik ze afkan spelen waar ik maar wil.

@Silka. De ondertitel heeft dezelfde naam als die van de .MKV. Snap er niks meer van..

#5 It`sMe

It`sMe

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 16 februari 2011 - 20:19

Ten eerste een MKV is een gecompresseerde blu ray de kwaliteit zal dus altijd beter zijn als een normale dvd
de srt die je hebt zal je moeten openen in een kladblok en dan opslaan als UTF8 file het beste is om je srt( want dat is het nog steeds) dezelfde naam te geven als je MKV
laad deze mkv dan in bv" Media Player Classic Home Cinema."

een optie is om een avchd van die titel te zoeken dat is een geencode mkv met subs en alles erin meestal op dvd9 formaat en direct afspeelbaar op ps3 of op blu ray spelers en natuurlijk op je pc ( met arcrosoft total media theatre of powerdvd 8 of hoger)

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers