Ga naar inhoud

Foto

dll probleem met Yamb

6 replies to this topic

#1 Movieman1967

Movieman1967

Bijrolspeler

• Members
  • 237 Posts:

Gepost 20 juli 2011 - 22:56

Hallo allemaal,

Ik wil graag een MKV bestand converteren naar MP4 met DD AC3 5.1 geluid.. Ik gebruik daarvoor het progamma Yamb (versie Yamb-2.1.0.0_beta2). Ik heb 2 mkv bestanden geprobeerd, met zowel DTS , als met DD AC3 6channels geluid. Maar krijg bij allebei in het begin de volgende foutmelding:

http://img850.images...316/dllfout.jpg

Ik heb het ook met Handbrake geprobeerd, maar die kan zo te zien helemaal niet omgaan met DTS geluid.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of is er wellicht een andere kwaliteitsprogamma die dit klusje kan klaren??

Alvast bedankt voor jullie antwoord...

#2 Goffini

Goffini

Film Producent

• Members
  • 3757 Posts:

Gepost 21 juli 2011 - 00:00

Met AVS Video Converter zou het moeten lukken.

#3 Rie

Rie

Bijrolspeler

• Members
  • 250 Posts:

Gepost 21 juli 2011 - 00:12

Hallo allemaal,

Ik wil graag een MKV bestand converteren naar MP4 met DD AC3 5.1 geluid.. Ik gebruik daarvoor het progamma Yamb (versie Yamb-2.1.0.0_beta2). Ik heb 2 mkv bestanden geprobeerd, met zowel DTS , als met DD AC3 6channels geluid. Maar krijg bij allebei in het begin de volgende foutmelding:

http://img850.imageshack.us/img850/3316/dllfout.jpg

Ik heb het ook met Handbrake geprobeerd, maar die kan zo te zien helemaal niet omgaan met DTS geluid.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of is er wellicht een andere kwaliteitsprogamma die dit klusje kan klaren??

Alvast bedankt voor jullie antwoord...

Kies in Handbrake na het inladen van het te bewerken videobestand, in dit geval een MKV file, in het venstertje (container) voor MP4.
Vervolgens klik je op de optie (Audio), je krijgt dan verschillende opties (venstertjes).

Kies in het (source) venstertje het klankspoor wat je wenst, een DTS of AC3 spoor, om het even.
Zet daarna in het venstertje (audio codec) de instelling op "AC3Passthru".
Klik vervolgens linksboven het sourcevenstertje op de knop "Add Track".
Het klankspoor zou nu onderaan in het "grote" venster moeten verschijnen met de vermelding "Passthru" erbij.
De klanksporen in dit grote venster zullen worden overgenomen bij het omzetten.

Klanksporen die niet in dit venster staan, zullen dus ook niet overgenomen worden.
Daar moet je dus wel op letten.

De audiosporen in het grote venster zullen worden overgenomen bij het omzetten, als er dus meerdere sporen in het venster staan, zal je dus na omzetting als alles goed is met je mediaspeler uit die verschillende klankopties moeten kunnen kiezen.
Tenzij je mediaspeler die functie niet ondersteunt.
In PC mediaspelers als "VLC", "Mediaplayer Classic" of dergelijke kan dat.
Als externe mediaplayer heb ik een "Western Digital Live", die biedt ook de mogelijkheid om uit verschillende klanksporen te kiezen.
Je kan dus meer dan één klankspoor in het (grote)venster staan hebben, als je echter maar één klanksoor wenst, kan je het overbodige klankspoor uit het venster verwijderen met de "Remove" knop.

Probeer maar eens.
Succes.
Gr.
Henri.

#4 r3p0

r3p0

Bijrolspeler

• Members
  • 240 Posts:

Gepost 21 juli 2011 - 07:11

regex2.dll missing
lijkt me eerder een library die ontbreekt in je sys32 dir

heb dit met andere progs ook al eens voorgehad
of een game na install.

wat ik meestal doe en minste belastend is, ik google het net voor de betreffende dll
download die, laat de virusscanner er even op los (altijd uiteraard!)
en zet hem in de sys32 dir

99/100 keer lukt dit perfect en werkt het progje wel zoals nodig.

tip: heb even eigen hdd nagekeken
en als je MKVtoolnix geïnstalleerd hebt, dat zit deze dll daarbij.
bij mij ==> c:\Program Files (x86)\MKVtoolnix\regex2.dll
Opinions are like assholes... everybody has one!

Geposte afbeelding

#5 Movieman1967

Movieman1967

Bijrolspeler

• Members
  • 237 Posts:

Gepost 21 juli 2011 - 07:50

Heb dit idd nog nooit eerder gehad met andere proggies.. dus vond het al vreemd..

Oke, bedankt u allen.. Ik ga er vanavond eens mee bezig, als ik weer thuis ben.. Ik laat het nog wel eventjes weten.. :duimpje:

#6 Movieman1967

Movieman1967

Bijrolspeler

• Members
  • 237 Posts:

Gepost 21 juli 2011 - 15:30

Probleem is opgelost met Yamb, op de manier zoals r3po vermeld heeft.. Even mkvtoolnix geinstalleerd, en het betreffende dll bestandje gekopieerd naar syst32 map.. Nu werkt het goed,met een uitstekend eindresultaat..

Uiteraard de andere opties ook even getest, waarbij Handbrake ook prima resultaat levert. In zowel audio met DD AC3 5.1, als met AAC 6 channels geluid.

AVS kan me minder bekoren, gezien het eindresultaat daarmee..Zelfs als ik qua videobitrate het zelfde ongeveer aanhoud zoals met Yamb of Handbrake, ziet het er soms nog ietwat blokkerig uit...

En uiteraard speelt mee dat Yamb en Handbrake freeware zijn..

Allemaal nogmaals bedankt voor jullie antwoorden :duimpje:

#7 r3p0

r3p0

Bijrolspeler

• Members
  • 240 Posts:

Gepost 21 juli 2011 - 18:45

graag gedaan
en blij dat de oplossing je verder geholpen heeft

mijn persoonlijke voorkeur => handbrake

heb zelfs hiermee al mijn dvd's omgevormd naar mkv voor mijn mediabox...
welk nu makkelijk is als er "alweer" geen bal op tv te bekijken is
open je gewoon je eigen videotheek, zonder door de kast te moeten geen en x-dvddoosjes te moeten doorlopen op een film die je nog eens wil zien eheh
makkelijk is, geen dvdmenu waarop je moet wachten, geen oneindige saaie dezelfde trailers of intro's of andere waarschuwingen ook niet te doorlopen.
gelijk de audio en ondertitel goed.

trouwens... als je zulk een dll mist bij zo'n foutmelding
meestal kan je gewoon googlen naar de dll
deze ergens downloaden en in je sys32 dir proppen
geen install nodig, en werkt eveneens ;)
Opinions are like assholes... everybody has one!

Geposte afbeelding

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers