Ga naar inhoud

Foto

Constantine (2005)

14 replies to this topic

#1 flashbot

flashbot

Acteur

• Members
  • 395 Posts:

Gepost 26 februari 2005 - 00:42

Sciencefictionfilm met Keanu Reeves over een detective die samen met een politieagente op zoek gaat naar de wereld van demonen en engelen.

John Constantine (Keanu Reeves) is een koppige detective die occulte mysteries onderzoekt. Hij is geboren met een gave die hij niet wil hebben: het vermogen om engelen en demonen te herkennen die in menselijke gedaante op aarde leven. Zijn avonturen hebben hem al eens letterlijk naar de hel en weer terug gebracht, en hij leeft continu op het randje van goed en kwaad. Hij is verbitterd door het leven en heeft zijn heil gevonden in drank en sigaretten. Als een wanhopige, maar sceptische politie-onderzoekster Angela Dodson (Rachel Weisz) zijn hulp inroept voor het oplossen van de mysterieuze dood van haar geliefde tweelingzuster, neemt het onderzoek hen mee in de wereld van de demonen en engelen die in Los Angeles leven.

'Constantine', het regiedebuut van Francis Lawrence, is gebaseerd op het DC-Vertigo stripboek 'Hellblazer' van Jamie Delano en Garth Ennis. De titel is echter veranderd om de associatie met de horrorfilm 'Hellraiser' van Clive Barker te voorkomen. Regisseur Lawrence maakte naam met videoclips voor artiesten als Britney Spears en Will Smith. 'Constantine' is de eerste grote actiefilm van Keanu Reeves sinds de drie Matrixfilms. Zijn tegenspeelster Rachel Weisz is vooral bekend uit de actiespectakels 'The Mummy' en 'The Mummy Returns', maar zat ook in 'About a Boy' en 'Runaway Jury'.

filmfocus.nl

Regie: Francis Lawrence
Cast: Keanu Reeves, Rachel Weisz
Genre: Fantasy, Actie, Thriller
Official Site: constantinemovie.warnerbros.com
Trailer: constantinemovie.warnerbros.com
IMDB: 0360486
user posted image

#2 el polini

el polini

Film Producent

• Members
  • 4656 Posts:

Gepost 03 maart 2005 - 21:30

Zag um ook al op de reclame, lijkt mij een goede film. smile.gif

#3 cyba-killa

cyba-killa

Hoofdrolspeler

• Members
  • 687 Posts:

Gepost 04 maart 2005 - 17:29

ik vond um aardig. 7/10

#4 hollanda

hollanda

Acteur

• Members
  • 394 Posts:

Gepost 04 maart 2005 - 21:11

Inderdaad my kind of movie tongue.gif

beerchug.gif

#5 el polini

el polini

Film Producent

• Members
  • 4656 Posts:

Gepost 04 maart 2005 - 22:43

Ook wel iets voor DJ Belg d8 ik zo smile.gif

#6 Funboy

Funboy

Hollywood Ster

• Members
  • 864 Posts:

Gepost 09 maart 2005 - 21:38

Voor mij een 6 en niet meer.

Omdat hij toch niet zo goed was.

#7 FUNLOVIN

FUNLOVIN

Op-Auditie

• Members
  • 120 Posts:

Gepost 10 maart 2005 - 13:07

Betere helft en ik zijn druk geweest met films bekijken en deze hebben we van het weekend gezien. Voor mij een dikke 8!!! cheer.gif

Meestal ben ik een kwebbelaar tijdens films, maar deze keer moest manlief een aantal keren checken of ik nog wel leefde, zo stil was ik!

Op IMDB heb ik een stuk gelezen over een christen die van een medekerkganger te horen kreeg om NIET naar deze film te kijken. Ik zou echter zeggen: Ga, ga, ga! Het is een goede film, er wordt niet met het geloof gespot en zet je eigenlijk aan het denken over: hemel en hel, leven na de dood etc. etc.

En voor degenen die gewoon een leuke film willen zien: Constantine is zeker een aanrader!
Sugar? No, I am sweet enough!

#8 RonaldPW

RonaldPW

Acteur

• Members
  • 305 Posts:

Gepost 26 maart 2005 - 12:46

Zeker een leuke film, met mooie Matrix filmeffecten erin.
Van mij krijgt hij een 7.. thumb_yello.gif

#9 Kelv0n

Kelv0n

Talent

• Members
  • 514 Posts:

Gepost 27 maart 2005 - 23:16

vond film wel goed ik zou hem een 8 geven en vind keanu reeves wel goede acteur tbh

#10 nibor

nibor

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 07 april 2005 - 22:19

vond film wel goed ik zou hem een 8 geven en vind keanu reeves wel goede acteur tbh

Dan sta je denk ik alleen in deze opvatting.
Vele zichzelfrespecterende filmkenners, en niet de minste, vinden keanu reeves maar een middelmatig acteurtje.
Een 6,4 op imdb, dus een slechte film is het niet.

#11 Kelv0n

Kelv0n

Talent

• Members
  • 514 Posts:

Gepost 07 april 2005 - 22:33

dno hij is op veel vlakke weird maar toch heeft hij iets...btw i aint gay biggrin.gif

en btw film doet u idd nadenken over dood roken en al andere shit tongue.gif ^^

#12 champ_1

champ_1

Film Regisseur

• Members
  • 2274 Posts:

Gepost 09 april 2005 - 21:58

ik vond het een 7 waard.....vond hem wel eng tongue.gif tongue.gif
user posted image

#13 Zinu

Zinu

Film Regisseur

• Members
  • 1827 Posts:

Gepost 09 april 2005 - 22:26

Begon goed maar zwakte heel erg af... Ik zou toch een zesje geven

#14 HardcoreRaver

HardcoreRaver

Snoersleper

• Members
  • 12 Posts:

Gepost 10 april 2005 - 16:44

Ik was gewoon zelf helemaal into de film, en het is precies mijn genre partytime.gif

Punt: 8/10

#15 elma_illusion

elma_illusion

Film Regisseur

• Members
  • 2317 Posts:

Gepost 15 maart 2006 - 17:09

vreemde film.. ik vond hem beetje lastige te volgen maar op het laatst was hij wel ontzettend vet.. 7/10

oja.. tip: als je deze film kijkt.. skip dan helemaal naar het eind.. na de credits... daar zit nog een verborgen scene!

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers