Ga naar inhoud

Foto

Assault On Precinct 13 (2005)

8 replies to this topic

#1 FUNLOVIN

FUNLOVIN

Op-Auditie

• Members
  • 120 Posts:

Gepost 13 maart 2005 - 13:42

ASSAULT ON PRECINCT 13 (info van www.filmfocus.nl)

Terwijl het einde van het jaar nadert, staat Precinct 13, een van de oudste politieposten van Detroit, op het punt gesloten te worden. Jake Roenick (Ethan Hawke) is een van de weinige agenten die nog dienst heeft. Hij krijgt het onverwacht druk, wanneer er vanwege een sneeuwstorm bezoek komt van een gevangenentransport. De criminelen, onder wie de beruchte Marion Bishop (Laurence Fishburne), worden tijdelijk opgesloten in Precinct 13 totdat de wegen weer begaanbaar zijn. Wanneer de avond valt, wordt het politiestation overvallen door twee gemaskerde mannen die erop uitzijn om Bishop te bevrijden. De aanval kan worden afgeslagen, maar men beseft dat Precinct 13 een lange, bloederige nacht te wachten staat.

In 1976 schreef en regisseerde John Carpenter ('Halloween') de spannende actiefilm 'Assault on Precinct 13', die hij afleidde van de westernklassieker 'Rio Bravo' van Howard Hawks met John Wayne. Zo'n twintig jaar later wordt het verhaal weer in een nieuw jasje gestoken. Deze remake van 'Assault on Precinct 13' betekent het Amerikaanse debuut van de Franse regisseur Jean-François Richet, die meteen met acteurs van naam mocht werken zoals Ethan Hawke, Laurence Fishburne, Gabriel Byrne, John Leguizamo en Brian Dennehy.

*** smile.gif We hebben het origineel niet gezien, maar vonden dit een geweldig goede film! Er zat veel spanning en actie in thumb_yello.gif Wij vinden het een 8,5 waard!***
Sugar? No, I am sweet enough!

#2 hollanda

hollanda

Acteur

• Members
  • 394 Posts:

Gepost 20 maart 2005 - 20:47

Daar ik van 1957 ben herrinner ik me de 1e nog goed.
Erg goede film vond ik het toen.
En over de nieuwe.....
GOEDE OPVOLGER

#3 cyba-killa

cyba-killa

Hoofdrolspeler

• Members
  • 687 Posts:

Gepost 22 maart 2005 - 20:34

Helemaal ééns met hollanda,een goede film.

8/10

#4 Funboy

Funboy

Hollywood Ster

• Members
  • 864 Posts:

Gepost 22 maart 2005 - 21:07

Was niet slecht maar je wist weeral direct wie de slechte was in die film.

Daarom maar een 6 van mij. smile.gif

#5 RonaldPW

RonaldPW

Acteur

• Members
  • 305 Posts:

Gepost 01 april 2005 - 20:13

Als ik echt eerlijkmoet zjn, vond ik het maar een slechte film. Paar leuke momenten, buitengewoon voorspelbaar en vooral saai thumbdown.gif

4/10

#6 Kelv0n

Kelv0n

Talent

• Members
  • 514 Posts:

Gepost 04 april 2005 - 01:07

idd voorspelbaar was hij minder voorspelbaar geweest had ik hem 8/10 gegeven mahja voorspelbaar daarom maar 6/10 mahja

#7 lbuysers

lbuysers

Film Producent

• Members
  • 2907 Posts:

Gepost 23 april 2005 - 18:09

QUOTE (Kelv0n @ Apr 4 2005, 2:07)
idd voorspelbaar was hij minder voorspelbaar geweest had ik hem 8/10 gegeven mahja voorspelbaar daarom maar 6/10 mahja

Inderdaad erg voorspelbaar, maar krijgt van mij toch een 8/10. bounce.gif
user posted image

#8 Rob

Rob

Film Producent

• Members
  • 15002 Posts:

Gepost 06 mei 2005 - 21:59

Vond het een redelijk onderhoudende film.
Wat de voorspelbaarheid betreft, er zijn maar weinig films die dat niet zijn.
Heb vele slechtere gezien maar ook een boel betere.
7/10

#9 elma_illusion

elma_illusion

Film Regisseur

• Members
  • 2317 Posts:

Gepost 15 maart 2006 - 17:05

deze film is wel een vreemde film... maar goed om naar te kijken.. lekkere harde actie... maar een beetje te held film voor mij... 6/10

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers