Ga naar inhoud

Foto

Dark water

2 replies to this topic

#1 Rob

Rob

Film Producent

• Members
  • 15002 Posts:

Gepost 25 oktober 2005 - 21:35

Genre: Thriller
Land: USA
Lengte: 105 min.
Jaar: 2005
Première: 10-11-2005

Cast:
Jennifer Connelly
Tim Roth
John C. Reilly
e.a
Regie:
Walter Salles

Dahlia Williams (Jennifer Connelly) begint aan een nieuwe periode in haar leven. Ze is net gescheiden, heeft een nieuwe baan en een nieuw appartement. Ze is vastbesloten om haar relatie met haar voormalige echtgenoot achter haar te laten en concentreert zich op de opvoeding van haar dochten Ceci. Dahlia's nieuwe flat is vervallen, benauwd en uitgeleefd. Bovendien hoort Dahlia mysterieuze geluiden, maakt ze telkens vreemde toevalligheden mee en het appartement vertoont vochtplekken waar het donker water lekt. Dahlia begint uit te zoeken wie of wat er achter de eindeloze hersenspelletjes zit. Tijdens haar zoektocht naar de connectie tussen alle raadsels, lijkt het alsof het water Dahlia aan het insluiten is…

Remake van een Japanse thriller van de makers van 'Ringu', waarin een jonge moeder samen met haar dochtertje een mysterieus appartement betrekt

Je hebt tegenwoordig veel films die nagemaakt zijn van de japanse thrillers of andersom.
Allemaal, stuk voor stuk vage film, wel met veel spannings momenten maar vaak moet je wel erg bij de les blijven ze te kunnen volgen.
Ik heb wel eens de indruk dat het meer gaat om de spanning en de vaagheid dan om het verhaal.

Ik moet concluderen dat dit toch niet helemaal mijn genre is.
Voor mij een 6,2/10

Bijgesloten bestand(en)

• Bijgevoegd bestand  dark.jpg   4,71K   0 Aantal downloads

#2 ilco

ilco

Hollywood Ster

• Members
  • 854 Posts:

Gepost 30 oktober 2005 - 15:46

<<(Dark Water 2005)>>

Ik heb hem deze week gezien , maar vond het maar een saaie film , gebeurde maar bitter weinig , totaal niet eng en ook niet echt spannend
(tenzij je sanitaire lekkages en natte schimmel vlekken op je plafond eng vind tongue.gif ).
Nee deze film kon mij totaal niet boeien ondanks dat jennifer Conelly er in mee speelde , en dat er voor de rest wel overtuigend geacteerd word...

Mijn cijfer > 5 , maar vanwege jenny > een 6 angel_not.gif

PS>
Het regent bijna continu in de film , en dat deed mij eigenlijk wel veel aan de film Godzilla denken want daar regende het ook de hele film door,
Maar dat was dan weer gedaan om de beroerde "special effects" te verdoezelen huh.gif

MVG ilco

#3 lbuysers

lbuysers

Film Producent

• Members
  • 2907 Posts:

Gepost 30 oktober 2005 - 17:52

Walter Salles is als regisseur onder meer bekend van de geslaagde film ‘The Motorcycle Diaries’, het verhaal over de vroege jaren van Che Guevara.

De door hem geregisseerde remake van de Japanse suspensefilm ‘Dark Water’ zou volgens de verhalen een spannende thriller moeten zijn. Laten we het maar meteen zeggen: dat is ‘Dark Water’ op geen enkele wijze. De film kent slechts enkele echt spannende ogenblikken en daarnaast nog wel een serie aardige visuele vondsten, gebaseerd op prima camerawerk.

Alles bij elkaar blijft het echter een slap aftreksel, typisch een remake die eigenlijk overbodig kan worden verklaard en wat helaas van veel remakes kan worden gezegd. Het blijft een beetje teveel Hollywood, ook al is het voor Amerikaanse begrippen een wat sombere en donkere film. Op de een of andere manier heeft de regisseur de slag gemist.

Mijn rating:
user posted image

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers