Ga naar inhoud

Foto

Green street hooligans

6 replies to this topic

#1 Rob

Rob

Film Producent

• Members
  • 15002 Posts:

Gepost 30 oktober 2005 - 22:15

Ook bekend onder de naam Hooligans

Verenigde Staten / Groot Brittannië
Misdaad / Drama
109 minuten
IMDb 7.3

geregisseerd door Lexi Alexander
met Elijah Wood, Charlie Hunnam en Ross McCall

Het verhaal gaat over een Amerikaanse student (Elijah Wood) die van Harvard gestuurd wordt. Hij reist daarna naar London en komt terecht in de hooligan scene. Hij sluit zich aan bij West Ham United en raakt verzeild in de strijd tussen de hooligans van West Ham United en Millwall.

Sterke film met een verrassende rol van Elijah Wood (Frodo Baggins, LOTR).
Over onvoorwaardelijke vriendschap en wat je daaruit kunt leren en de zin??? en onzin van het hooligan zijn.
Met de rellen in Beverwijk nog redelijk vers in het geheugen kun je hier zien hoe zo iets zich ontwikkeld.

De moeite waard.

Voor mij een 8

Bijgesloten bestand(en)

• Bijgevoegd bestand  hol.jpg   16,57K   0 Aantal downloads

#2 Roygroen

Roygroen

Oscar Winnaar

• Members
  • 1140 Posts:

Gepost 01 november 2005 - 15:16

Egt een heeeeele goede film een van de beste die ik in tijden gezien heb tongue.gif

van mij een 8.5/10 angel_not.gif bounce.gif
F.E.A.R
user posted image

#3 lbuysers

lbuysers

Film Producent

• Members
  • 2907 Posts:

Gepost 01 november 2005 - 15:33

Acteur Elijah Wood doet na de ‘Lord of the Rings’-trilogie zijn uiterste best om van zijn imago van de hobbit Frodo Baggins af te komen. Met rollen in films als ‘Eternal Sunshine Of The Spotless Mind’ en ‘Sin City’, waarin hij respectievelijk een stalker en een sadistische seriemoordenaar speelt, lijkt dit aardig te lukken. In ‘Hooligans’ speelt hij een outsider, die wordt opgenomen in een subcultuur waar hij aanvankelijk niets vanaf weet. Omdat hij op dat moment geen duidelijk doel voor ogen heeft in zijn leven, gaat hij helemaal op in het ‘hooliganism’, waar hij op onvoorwaardelijke vriendschap van zijn mede-hooligans kan rekenen.

Hoewel Wood zijn rol prima neerzet is niet hij, maar de charismatische Charlie Hunnam degene die de show steelt. Hunnam straalt een jongensachtige bravoure uit, die perfect past bij zijn rol als de harde, maar sympathieke leider van de Green Street Elite.

Het idee achter deze film mag dan duidelijk zijn, de uitwerking laat helaas wat te wensen over. De acteerprestaties zijn erg goed, maar het verhaal is aan de magere kant. Gelukkig kan de uitstekende soundtrack dat laatste nog een klein beetje goed maken.

Mijn Rating:
user posted image

#4 Kelv0n

Kelv0n

Talent

• Members
  • 514 Posts:

Gepost 26 november 2005 - 14:09

vond het wel leuke film smile.gif

krijg van mij 8/10

#5 shoppy

shoppy

Snoersleper

• Members
  • 4 Posts:

Gepost 27 november 2005 - 21:45

Moest even aan wennen aan de rol van de heer Wood maar vond het zeker een 8 waard.

Shoppy
een dag geen film is een dag niet geleeft.

#6 BleedingThrough

BleedingThrough

Figurant

• Members
  • 180 Posts:

Gepost 28 november 2005 - 23:56

Vanmiddag zitten kijken (zit ziek thuis, je moet iets tongue.gif) en vond het een zeer indrukwekkende film. Inderdaad is het raar om Elijah Wood na LOTR, maar vooral ook na Sin City in deze rol te zien. Hij zat als de sadistische moordenaar op mijn netvlies gebrand door Sin City...ik vond het zo apart, en dan ineens een serieuze film over straat hooligans in engeland, even wennen! De film overtrof mijn verwachtingen en krijgt van mij een 8/10!

#7 elma_illusion

elma_illusion

Film Regisseur

• Members
  • 2317 Posts:

Gepost 15 maart 2006 - 17:14

ik vond dit een ontzettend goeie film.... het verhaal.. zo realistisch.. ontzettend goed gemaakt.. je leeft mee met de personen en het verhaal. De Vechtscenes zijn zeer mooi en realistisch gemaakt.. ik was bang dat ik deze film niks zou vinden dat er alleen maar geweld in zat en geen verhaal... maar ben blij dat ik deze film gezien heb. 8/10

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers