Ga naar inhoud

Foto

Media Player Classic

13 replies to this topic

#1 el polini

el polini

Film Producent

• Members
  • 4656 Posts:

Gepost 09 juli 2004 - 13:52

Media Player Classic

Media Player Classic is an enhanced version of Windows Media Player 6.4. This program can play DVDs with help of external decoders like WinDVD and it can also play Realmedia files, if realplayer one is installed.

#2 SaiKo

SaiKo

Hollywood Ster

• Members
  • 852 Posts:

Gepost 09 juli 2004 - 20:36

er zijn ook plugins voor mpc

bv real alternative en quicktime alternative
u raad het al, om real media en quicktime kunnen af te spelen uiteraard (zonder real player of quicktime player hoeven te installen)

mpc is een vereiste voor sommige codecs/filters (bv. matroska)

en alhoewel hij er uitziet zoals die goeie oude media player 6 (naar mijn mening de beste windows media player) is deze player veel geadvanceerder
kan bv multiple audio streams en subtitles enz. aan
Turning off the lights makes me tend to disappear.

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

#3 payne

payne

Snoersleper

• Members
  • 4 Posts:

Gepost 10 augustus 2004 - 18:55

waarom zal je die die downloaden je hebt die oude versie ook als je windowsm edia player 9 hebt je gaat gewoon naar demap van windows media player en daar staat die oude ook nog een waarom die oude gebruiken als je 9 series heb en windows media player 10 beta officele beta

#4 el polini

el polini

Film Producent

• Members
  • 4656 Posts:

Gepost 10 augustus 2004 - 19:46

QUOTE (payne @ Aug 10 2004, 07:55 PM)
waarom zal je die die downloaden je hebt die oude versie ook als je windowsm edia player 9 hebt je gaat gewoon naar demap van windows media player en daar staat die oude ook nog een waarom die oude gebruiken als je 9 series heb en windows media player 10 beta officele beta

die nieuwe vind ik erg onhandig met die dikke knoppen overal voor beginnelingen tongue.gif
maar ik gebruik deze ook niet... want heb um niet nodig, ik vond die oude media player ook reuze handig... deze zal wel net wat geavanceerder wezen smile.gif

#5 SaiKo

SaiKo

Hollywood Ster

• Members
  • 852 Posts:

Gepost 11 augustus 2004 - 13:21

QUOTE (payne @ Aug 10 2004, 07:55 PM)

deze media player classic ziet er uit als die goeie ouwe media player 6
maar onder de motorkap...

om er niet te veel woorden aan vuil te maken
eender welke windows media player is inferieur aan deze
ja ook de wmp9 of 10
Turning off the lights makes me tend to disappear.

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

#6 Hate Hater

Hate Hater

Acteur

• Members
  • 398 Posts:

Gepost 12 augustus 2004 - 12:00

idd, deze player ziet er ietwat ouderwets uit maar kan toch wel zeer veel aan!
(heb em ook van sinds ik de matroska moest installeren...)
user posted image

#7 relentless

relentless

Oscar Winnaar

• Members
  • 1020 Posts:

Gepost 05 augustus 2006 - 18:16

idem... er gaat niets boven good old school stuff biggrin.gif
I'm a crazy subtitler! How about you? Bringing you quality retail synchronized scene release subtitles since 2006!
Vanaf nu zijn mijn retailsubs te vinden op www.nlondertitels.com . Dé site voor de betere retailsubs.

#8 darkdreamer

darkdreamer

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 25 juni 2007 - 11:17

Ik vind deze player ook zeer handig alleen weet iemand hoe ik het beeld naar 16:10 kan zetten? Ik zie namelijk alleen maar 16:9 staan maar het is ook handmatig te doen alleen weet ik niet precies hoe...

#9 ilco

ilco

Hollywood Ster

• Members
  • 854 Posts:

Gepost 25 juni 2007 - 11:43

welcome.gif

Dat ken je doen via de genummerde toetsen (keypad) van je toetsenbord, of door middel van je rechtermuisknop te gebruiken wink.gif

#10 CCarL

CCarL

Snoersleper

• Members
  • 2 Posts:

Gepost 15 september 2007 - 20:46

erg prettige prog. doe er alles mee wat niet met vlc kan...

#11 FFFritz

FFFritz

Talent

• Members
  • 576 Posts:

Gepost 15 september 2007 - 21:48

GOM Player al geprobeeerd?
Ik vind hem echt goed. http://www.gomplayer.com/main.html. Geen spam of zo of wat dan ook, gewoon gratis voor iedereen.
en heel makkelijk met subs.
Dit is goed bedoeld.
Ik heb met met deze player allang en alleen maar goede ervaringen.

#12 eljefke

eljefke

Snoersleper

• Members
  • 10 Posts:

Gepost 16 april 2008 - 00:38

Tochwel met voorsprong de beste player die er is!

#13 dunkelheit

dunkelheit

Hoofdrolspeler

• Members
  • 766 Posts:

Gepost 16 april 2008 - 07:12

Vroeger was ik een gigantische fan van MPC, maar sinds ik m'n VLC gebruik, kan ik me niet voorstellen nog een andere te gebruiken.

MPC vs VLC volgens het boek van dunkelheit.

* CPU/RAM gebruik: MPC - 35.845 MB voor een avi xvid containered file. / VLC - 24.135 MB (zelfde file)
* Opstarten: MPC: 4 seconden voor een 1.36gb/ac3 5.1 film / VLC: 1 seconde (zelfde file)
* Gebruiksgemak: MPC heeft het voordeel hier door de 'oude' wmp look. / VLC: zťťr geavanceerd, maar je moet het weten staan.

Geavanceerde opties: MPC heeft de basis, maar VLC heeft nog die ťxtra punch imo.
* Deinterlacing op 6 verschillende velden,
* audio/subtitle/video correctie on the fly,
* aspect ratio verandering (waar MPC toegegeven wel net ietsje meer kan).
* VLC heeft de leuke optie om die vervelende warnings/trailers te skippen (beetje zoals AnyDVD).
* VLC heeft die sexy 'bureaubladachtergrond' optie waardoor je de film volledig op je desktop ziet maar toch verderwerken op je desktop.
* Ingebouwde post-processing (vervangt volledig de FFDshow filter)
* Built in support voor bijna elke video/audiocodec. Geen geklooi meer met extra codecpacks en de bijkomende bloat/spyware.
* Subs support zonder de verplichte VobSub te hebben geÔnstalleerd is no problemo aswell.
* Uitgebreide informatie over je videobestand (beetje als GSpot, maar dan built in)
* Net als MPC gratis, maar frequenter geŁpdate.
* Speelt .RAR bestanden af. De meeste weten dit niet, maar met VLC kan je je eerste gedownloade .rar afspelen en gelijk de kwaliteit van je download checken.

Deze zijn voor mij de hoofdredenen om bij m'n VLC te blijven. MPC is very good, but VLC has the edge over it imho.
<!--sizeo:1--><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><!--/coloro--><!--fonto:Verdana--><!--/fonto-->OTC Basics:

* Minimaal 2 (twee) posts doen vooraleer te requesten.
-> Geen twee posts is GEEN requestprivileges.
-> Je even voorstellen en een bedankje zijn er al 2!

* Gebruik de 'SEARCH' functie vooraleer een nieuwe request/topic te plaatsen.
-> Dubbele posts worden gedelete/gesloten.

* Hou het beleefd en beschaafd.
-> 'ControversiŽle' berichten/gebruikers/posts worden in de gaten gehouden.

* Gebruik het forum om hulp te vragen.
-> Don't worry, we're mostly a friendly bunch.<!--fontc-->
<!--/fontc--><!--colorc-->
<!--/colorc--><!--sizec-->
<!--/sizec-->

#14 eljefke

eljefke

Snoersleper

• Members
  • 10 Posts:

Gepost 17 april 2008 - 00:00

Beetje overdreven met mijn vorige uitspraak, het cpu of ram gebruik maakt mij nu niet veel uit met mijn huidige laptop.
Ik heb beide media spelers, waar ik soms last van heb met vlc is wanneer ik vooruit wil spoelen dan hangt het beeld elkes keer voor een secondje, heb het met al de laptops thuis 4 stuks dus ligt zo goed als aan vlc. Vind gewoon de interface van mpc beter dan die van vlc das ook alles...

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers