Ga naar inhoud

Foto

Subtitle Workshop

66 replies to this topic

#46 JMantis

JMantis

Decorbouwer

• Members
  • 43 Posts:

Gepost 20 juni 2009 - 18:16

Het beste programma voor subs! Zeer goed programma. smile.gif

#47 Frans Goosens

Frans Goosens

Decorbouwer

• Members
  • 23 Posts:

Gepost 03 juli 2009 - 12:16

QUOTE (el polini @ Jul 12 2004, 20:39) <{POST_SNAPBACK}>
Subtitle Workshop

Subtitle Workshop is the most complete, efficient and convenient freeware subtitle editing tool. It supports all the subtitle formats you need and has all the features you would want from a subtitle editing program.

Probeer ook eens het programma "Verbeteren srt files" ( Een Nederland product )
Hiermee kan je alle bewerkingen doen welke nodig zijn en het is Freeware

http://www.gratissof...s ondertiteling

#48 customcruiser1

customcruiser1

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 05 januari 2010 - 05:15

Hallo,
Wellicht dat mijn vraag al eens beantwoord is maar ik kan het niet vinden dus...,
Ik heb het volgende probleem: ik heb in duitsland een dvd gekocht met een duitse film erop zonder ondertiteling. Ik wil een kopie hiervan graag kado doen aan een vriend maar deze vriend spreekt geen woord duits. Dus ik dacht, dan maak ik zelf de ondertiteling wel. Het leek me niet zo moeilijk (ik ben een grote leek), programmaatje downloaden, filmpje openen, ondertitels schrijven, opslaan en branden maar!
Dat viel behoorlijk tegen! Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Heb de film via dvd decrypter wel geript en met vobedit alle .vob bestanden gedemuxed omdat ik ergens las dat dat moest. Vervolgens subtitle workshop gedownload, maar daar kom ik echt geen wijs uit. Als ik de film wil afspelen krijg ik alleen audio, geen video. Het is me gelukt om de eerste regel te typen maar zodra ik aan de tweede regel wil beginnen klopt er van de timing van de eerste regel niks meer...

Wie o wie helpt me? Ik ben een erge leek op dit gebied dus a.u.b. in normaal nederlands....

#49 cdn-l

cdn-l

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 29 januari 2010 - 22:27

thx

#50 magical

magical

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 26 mei 2010 - 14:52

Ook maar een vraag.
Ik heb het programma subtitle workshop gedownload.
Stukje film afgespeeld en ondertitels geplaatst in het programma.
Als ik nu het bestand op sla zie ik ene srt file in het mapje met de film.
In de film die ik afspeel komen geen subs.
Als ik het bestand opsla met de zelfde naam als de film dan wil de film gewoon niet starten.
Wat doe ik verkeerd ?
Alvast bedankt

#51 Goffini

Goffini

Film Producent

• Members
  • 3757 Posts:

Gepost 26 mei 2010 - 14:58

Je hebt VobSub nog nodig voor het afspelen van de film of een codec pack zoals K-Lite Codec Pack.
Film en ondertitel moeten wel exact dezelfde naam hebben.
Verder speelt Subtitle Workshop versie 2.51 de film niet af in Windows Vista, wel nieuwere versie.
Zie verder: http://forum.onderti...showtopic=16709
Codec Pack All in 1 6.0.3.0 zou dan een oplossing geven.
Bij mij werkt Subtitle Workshop 2.51 met een ander codec pack zonder beeld.
Ik gebruik dus nu een nieuwere versie van Subtitle Workshop 4.0 Beta 4
Dit probleem doet zich vaak ook voor bij Windows 7, op diverse fora wordt dit besproken.

#52 stephenking

stephenking

Talent

• Members
  • 577 Posts:

Gepost 26 mei 2010 - 16:46

Versie 2.51 speelt de film/avi gewoon af, zou niet weten waarom niet.
Werk zelf(nog) met Vista.
Speelt gewoon alles mits de juiste codecs er op staan.

Dus gewoon 2.51 gebruiken.
Mocht je geen beeld hebben, dan is vaak de verandering van srt naam al voldoende.
Dus Shrek.avi en dan Shrek2.srt geen Shrek.srt.

Voor de rest succes.
Proud Member Of Unique Team Releases

#53 Frankyboy2308

Frankyboy2308

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 07 augustus 2010 - 17:57

Hallo.
Ik ben nieuw hier en dus stel ik mss een vraag die al ooit is gesteld. Het gaat hier over Subtitle Workshop. Heb dit progje eigenlijk allang maar nooit echt iets mee gedaan. Waarom niet? Om de simpele reden dat ik niet eens weet hoe dit progje nou precies werkt. Heb hier en daar wel geprobeerd het op te zoeken maar kan niet echt gevonden krijgen hoe het werkt en dan bedoel ik natuurlijk de Nederlandse uitleg hiervan. Vind de Engelstalige versie, die je bij het progje zelf vind, niet erg duidelijk.
Dus je begrijpt het al....wie heeft of kan mij de Nederlandse versie van Subtitle Workshop bezorgen of wie weet hoe ik die kan bemachtigen?
Mijn excuses als deze vraag al eerder is gesteld, maar ik kan zo snel op dit forum het ook niet terug gevonden krijgen.
Of zijn er misschien meedere ,liefst eenvoudige, progjes waarmee je zelf ondertitels kan maken en later onder de film plaatsen?
mijn dank hiervoor.

#54 Goffini

Goffini

Film Producent

• Members
  • 3757 Posts:

Gepost 07 augustus 2010 - 18:19

Voor uitleg: http://www.raymakers.net/subwork.htm

#55 Frankyboy2308

Frankyboy2308

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 08 augustus 2010 - 19:58

Bedankt Goffini voor deze link. Nu is het tenminste duidelijk en kan ik aan de slag met dit progje.

#56 Frankyboy2308

Frankyboy2308

Snoersleper

• Members
  • 5 Posts:

Gepost 14 augustus 2010 - 15:03

Sorry maar ik was blijkbaar een beetje te voorbarig. Ik heb dus de link bekeken en uitgeprint maar alleen is dit niet wat ik precies bedoelde. Wat hier wordt verteld is hoofdzakelijk hoe je bestaande ondertitels kan gebruiken en synchroon laten lopen en bij de film kan plaatsen.
Wat mijn bedoeling is dat ik zelf een keertje de ondertitels wil maken. Lijkt me gewoon leuk om een keertje te doen. Zal best wel tijdrovend zijn maar ik heb geduld. Dus wat ik precies zoek is de Ned. handleiding van Media Subtitler over hoe je zelf ondertitles kan schrijven en later invoeren.Dus als je een film hebt gedownload zonder de subs zou ik graag een keertje zelfs de subs maken en toevoegen. Dat kan ik dus in het topic NIET terug gevonden krijgen.
Hoop dat het zo duidelijk is? :$$:

#57 thomson

thomson

Snoersleper

• Members
  • 4 Posts:

Gepost 11 november 2012 - 13:14

Subtitle Workshop

Geposte afbeelding

Subtitle Workshop is the most complete, efficient and convenient freeware subtitle editing tool. It supports all the subtitle formats you need and has all the features you would want from a subtitle editing program.

Geposte afbeelding

The only thing that will not work in Subtitle Workshop is a MP4 movie. My solution : play the MP4 with VLC and look if the subs do match.
Its not the most easy way but it will work for me.

#58 Astimo

Astimo

Hoofdrolspeler

• Members
  • 663 Posts:

Gepost 12 november 2012 - 14:04

Or download Subburp, a very easy subtitletool which plays about every format!
:)

#59 thomson

thomson

Snoersleper

• Members
  • 4 Posts:

Gepost 15 november 2012 - 13:46

Veel vragen over het werken met Subtitel Workshop.
Ik werk met de versie 2.51 en na wat problemen met de video en audio [m.n. MP4 en BluRay AVI] is
KLite Codec Pack Full Bijgevoegd bestand  Manual.html   129,27K   2 Aantal downloads geinstalleerd en werkt alles perfekt.

De handleiding van Subtitel Workshop , een Engelse versie krijg je te zien
als je gewoon de HELP functie te gebruikt [F1] .

Aanbeveling : vraag niet alles , probeer zelf wat dingen uit.
Het programma is redelijk gebruikersvriendelijk.

#60 krikke

krikke

Oscar Winnaar

• Members
  • 1185 Posts:

Gepost 16 november 2012 - 13:26

Ik heb problemen met dit programma. Oftewel geluid met ondertitel zonder beeld (zwart beeld). Oftewel krijg ik geen ondertiteling erbij te zien. Kan er iemand helpen?

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers