Ga naar inhoud

Foto

Subtitle Workshop

66 replies to this topic

#61 GewoonChris

GewoonChris

Op-Auditie

• Members
  • 97 Posts:

Gepost 15 februari 2014 - 20:11

SW heeft een ingebouwde spellingscontrole, maar die is standaard verbonden met MS Word. Iemand enig idee hoe je die spellingscontrole verbindt met OpenOffice Writer?

Och, voordat ik het vergeet, ik werk met SW v2.51.

#62 Astimo

Astimo

Hoofdrolspeler

• Members
  • 663 Posts:

Gepost 17 februari 2014 - 13:51

Sorry, nee, ik werk nooit met SW. Als ik een ondertitel op spelling controleer, doe ik vanuit kladblok (SubBurp heeft ook de mogelijkheid een ondertitel als .txt op te slaan, zodat je alle timings kwijt bent) ctrl-a, ctrl-c en in Word ctrl-v. Dan zie ik behalve de onjuiste woorden ook de zinsbouw beter. En kan ik zorgen dat het grammaticaal ook klopt. Volgens mij kun je dat ook in Open Office doen. Misschien beter dan wanneer alleen de woorden worden aangegeven. Neem bijvoorbeeld: Hier geld dat rechtsaf verboden is, Het woord geld is een correct woord, dus daar wordt niet op getriggered, maar het moet geldt zijn... Bij word geeft de grammaticacheck dat aan en anders als je het leest, valt het je (als het goed is) ook op...

:)

#63 GewoonChris

GewoonChris

Op-Auditie

• Members
  • 97 Posts:

Gepost 17 februari 2014 - 16:51

Jammer, Astimo, dat je het niet weet, maar dat kan ook niet anders als je nooit met SW werkt.

Neemt niet weg, dat ik het bijzonder sympathiek vind van je, dat je desondanks met mij meedenkt en mij een andere manier aan de hand doet om de spelling te controleren.

Ik moet wel bekennen dat ik jouw methode (vanuit kladblok kopiëren naar OpenOffice) al toepas. Hoewel dit zijn voordelen heeft, zoals je aangeeft, zocht ik vanwege de omslachtige manier naar een simpelere en snellere toepassing en dacht daarbij aan het verbinden van SW met Writer. Tja, was wellicht toch slimmer geweest om voor MS Office te kiezen in plaats van voor OpenOffice, denk ik nu...

Trouwens, nog bedankt voor jouw andere gouden tip om een gemaakte sub achteraf altijd nog even te bekijken met de film erbij. Het werkt prima, moet ik zeggen, daar je dan inderdaad nog (taalkundige) fouten eruit haalt die je daarvoor over het hoofd hebt gezien. Het is off topic, mijn excuses, maar wilde het je toch even zeggen. :)

#64 Astimo

Astimo

Hoofdrolspeler

• Members
  • 663 Posts:

Gepost 17 februari 2014 - 21:46

Dank je wel. En hopelijk dat iemand die wel met SW werkt, jou wel de oplossing kan geven.

#65 GewoonChris

GewoonChris

Op-Auditie

• Members
  • 97 Posts:

Gepost 17 februari 2014 - 22:37

Graag gedaan en ik help je hopen. :)
Mocht niemand zich aanmelden met de oplossing, dan kan ik wellicht altijd nog contact opnemen met de maker(s) van SW.

#66 Astimo

Astimo

Hoofdrolspeler

• Members
  • 663 Posts:

Gepost 27 februari 2014 - 17:14

Eigenlijk dacht ik dat Goffini met SW werkt... Misschien ook niet...

#67 GewoonChris

GewoonChris

Op-Auditie

• Members
  • 97 Posts:

Gepost 01 maart 2014 - 16:51

Astimo, nu je het zegt, Goffini werkt inderdaad met SW. Niet bij stilgestaan. Hij heeft echter niet gereageerd op deze topic. Wellicht wist hij het ook niet of hij had het te druk of wellicht had hij geen zin... Wie zal het zeggen? :)

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers