Ga naar inhoud

Foto

AviSub

7 replies to this topic

#1 sape

sape

Film Producent

• Members
  • 9702 Posts:

Gepost 14 januari 2007 - 15:19

AviSub

Bijgevoegd bestand  AviSub.jpg   66,11K   41 Aantal downloads

AviSub is een freeware programma dat tot 3 ondertitels [srt/sub/txt(microdvd) of vobsubs] vastzet in een AVI-bestand. Het genereert een nieuw divx-bestand met daarin de ondertitel. Het programma werkt met de nieuwste divx6-codec, dus het werkt alleen bij dvd spelers die divx6 compatible zijn. Of je speler dat is kun je vinden in de handleiding van de dvd speler. Je kunt het ook gewoon even proberen, want het is een klein programma en het converteren duurt (afhankelijk van de snelheid van je computer uiteraard) slechts enkele minuten. Na het converteren kun je het divx bestand op de gebruikelijke manier branden op een cd (rw) of dvd (rw). Op je divx speler selecteer je het bestand en dan wordt het met ondertitels afgespeeld. Geen klein, onleesbaar lettertype meer in gekleurde balkjes, maar ondertitels die voldoen aan jouw wensen.

Een handleiding vind je hier

Bijgesloten bestand(en)

• Bijgevoegd bestand  AviSub.rar   1,66MB   833 Aantal downloads

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

Kijk in de WIPv2.0 sectie en voorkom dubbel werk!

#2 robin2002

robin2002

Acteur

• Members
  • 395 Posts:

Gepost 16 januari 2007 - 13:32

het is een snel progamma maar ik zie nergens de subs in de film als je hem omzet huh.gif

#3 janv

janv

Op-Auditie

• Members
  • 85 Posts:

Gepost 16 januari 2007 - 14:58

QUOTE (robin2002 @ Jan 16 2007, 13:32) <{POST_SNAPBACK}>
het is een snel progamma maar ik zie nergens de subs in de film als je hem omzet huh.gif

Je divx-speler moet natuurlijk wel divx6 ondersteunen. Check ook even of de weergave van subs wel aanstaat.

Succes

janv

#4 robin2002

robin2002

Acteur

• Members
  • 395 Posts:

Gepost 16 januari 2007 - 16:08

ik heb hem eerst gekeken met een player op de computer maar zie dan ook geen subs
BS player-- VLC media player en WMP11 enz.... maar niks

#5 sape

sape

Film Producent

• Members
  • 9702 Posts:

Gepost 16 januari 2007 - 20:31

Voor problemen is er toch echt de Helpcentre, problemen graag daar smile.gif

Voordat je gaat posten lees eerst de regels even door, dat scheelt je een hoop zorgen...

#6 netebuk

netebuk

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 29 januari 2007 - 21:34

QUOTE (sape @ Jan 14 2007, 15:19) <{POST_SNAPBACK}>
AviSub

AviSub is een freeware programma dat tot 3 ondertitels [srt/sub/txt(microdvd) of vobsubs] vastzet in een AVI-bestand. Het genereert een nieuw divx-bestand met daarin de ondertitel. Het programma werkt met de nieuwste divx6-codec, dus het werkt alleen bij dvd spelers die divx6 compatible zijn. Of je speler dat is kun je vinden in de handleiding van de dvd speler. Je kunt het ook gewoon even proberen, want het is een klein programma en het converteren duurt (afhankelijk van de snelheid van je computer uiteraard) slechts enkele minuten. Na het converteren kun je het divx bestand op de gebruikelijke manier branden op een cd (rw) of dvd (rw). Op je divx speler selecteer je het bestand en dan wordt het met ondertitels afgespeeld. Geen klein, onleesbaar lettertype meer in gekleurde balkjes, maar ondertitels die voldoen aan jouw wensen.

+
ik heb wel ondertitels met het programma maar mijn beeld is heel smal.
Kan je het beeld ook vergroten?

#7 janv

janv

Op-Auditie

• Members
  • 85 Posts:

Gepost 30 januari 2007 - 18:53

QUOTE (netebuk @ Jan 29 2007, 21:34) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (sape @ Jan 14 2007, 15:19) <{POST_SNAPBACK}>

AviSub

+
ik heb wel ondertitels met het programma maar mijn beeld is heel smal.
Kan je het beeld ook vergroten?

Als je bedoelt: smal in de vorm van beeldformaten 12:9 en 16:9 dan kun je op je dvd-speler en/of je tv vaak wel e.e.a. instellen. Waarschijnlijk was je film ook al van dat beeldformaat.

Succes

#8 sape

sape

Film Producent

• Members
  • 9702 Posts:

Gepost 30 januari 2007 - 21:45

Dit topic gaat op slot. Zie mijn bovenstaande bericht over problemen waar die thuis horen.

lock.gif

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers