Ga naar inhoud

Foto

Hoe rip ik audio van DVD?

6 replies to this topic

#1 ringel

ringel

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 26 juni 2007 - 21:12

Hallo,

Ik ben bekend met het rippen van audio van een DVD disc met het programma ImTOO DVD Audio Ripper. Ik loop echter steeds tegen problemen aan bij specifieke DVD's. Veel artiesten brengen DVD singles uit met enkele audio tracks en enkele video tracks erop. Beide soorten tracks zijn in een normale, stand-alone DVD speler selecteerbaar via een menu. Bij rippen met ImTOO DVD Audio Ripper zijn alleen de video tracks zichtbaar waardoor de audio tracks niet geript kunnen worden. Hoe kan ik nu de audio tracks van de DVD toch rippen? Ik wil dit per se digitaal doen, dus geen opname maken met de interne geluidskaart van de pc. Wie kent dit probleem en heeft een oplossing?

Met vriendelijke groet,
Ringel

#2 Goffini

Goffini

Film Producent

• Members
  • 3757 Posts:

Gepost 26 juni 2007 - 21:27

Misschien is Audiograbber een optie: http://www.audiograbber.com-us.net/
Nog beter Xilisoft DVD Audio Ripper 4

#3 ringel

ringel

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 27 juni 2007 - 06:40

QUOTE (goffini @ Jun 26 2007, 22:27) <{POST_SNAPBACK}>
Misschien is Audiograbber een optie: http://www.audiograbber.com-us.net/
Nog beter Xilisoft DVD Audio Ripper 4

Audiograbber ript alleen muziek cds en is dus geen optie. Een alternatief audio rip programma zoals Exact Audio Copy of zelfs iTunes werkt evenmin. Xilisoft DVD Audio Ripper 4 is dezelfde software als ImTOO DVD Audio Ripper 4, ik begrijp overigens niet waarom dit product bij twee fabrikanten wordt aangeboden.

Enfin, mijn probleem betreft dus het niet kunnen rippen van het audio only deel van een DVD waar ook video bestanden op staan. Het gaat dus niet om een bepaald audiospoor behorende bij een alternatieve taalinstellingen ofzo. Eigenlijk zijn alle DVD singles op deze manier samengesteld en zodoende blijkbaar niet simpelweg ripbaar.

#4 elma_illusion

elma_illusion

Film Regisseur

• Members
  • 2317 Posts:

Gepost 27 juni 2007 - 11:46

Je kan met DVD2DVDR wel de volledige dvd rippen. Dan krijg je 2 bestanden. een M2V bestand en een AC3 bestand. Dat AC3 bestand is dan de audio die van 1 title hoord. Je kan dit AC3 bestand dan weer met River Past Audio Converter (of iets dergelijks) omzetten naar wel formaat naar keuze en met welke kwaliteit. Met dit proces houd je alles helemaal zelf in de hand. Hopelijk is dit wat je zoekt.

#5 Skippy_T

Skippy_T

Scenario Schrijver

• Members
  • 1569 Posts:

Gepost 27 juni 2007 - 17:42

Misschien biedt deze DVD Audio Extractor wel uitkomst!
Ik gebruik 'm zelf ook en nooit problemen gehad.

Suc6, thumb_yello.gif Skippy_T
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

#6 ringel

ringel

Snoersleper

• Members
  • 3 Posts:

Gepost 30 juni 2007 - 11:07

DVD Audio Extractor did the trick! Hartstikke bedankt!

#7 scungilli

scungilli

Snoersleper

• Trial
  • 1 Posts:

Gepost 12 maart 2008 - 15:48

heey,
hoe werkt DVD Audio Extractor???

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers